2011-12-25 @ 23:51:15

God jul allihopa! Lite sent kanske..

Hoppas alla haft en god jul hittills! Fått några fina presenter?

Jag fick bla. en bok av Atli Guðmundsson som heter Atlis verktyg för islandsryttare. Väldigt bra bok! Den besvarar fråhorna hur?, vad? och varför? väldigt bra! Och det tycker jag är något som saknas i dom flesta böcker som man ska lära sig av. det gör det så mycket svårare att lära sig av dom när det inte står något svar då alla dessa frågor. Det som även är så underbart bra med den här boken är att det finns med tips oxå! Typ, om hästen gör si ska du göra så. Väldigt bra tycker jag!

Atli Guðmundsson är en av Islands mest välkända och efterfrågade instruktörer och hästtränare. Han är även lärare på skolan Hólar på Island. Bara lite kort info!

Honom skulle jag vilja ridra för! Men det lär vell kosta som satan det... Till våren hade jag tänkt testa att ta nårga lektioner för Johan Häggberg.Någon som ridit för honom innan? Va tyckte du isf? Måste hitta någon som inte är allt för långt bort så att jag kan träna lite oftare... Måste bli någon årdning på både mej och honom nu! Det ska bli mitt nyårslöfte!

Jaja slut med små pratet! Och här kommer dagens bild! (inte tagen idag men) Hej så länge!



Kram Jossan

Kommentarer:
Postat av: Elise

Det kunde varit värre, men hon har en hel del depåer om man känner på henne, men dom ska vi förhoppningsvis snart ha jobbat bort ;)



Atli är en väldigt duktig instruktör, funderar själv på att anmäla mig på en kurs för han nästa gång han är i trakterna :) Kul att hitta eran blogg!

2011-12-28 @ 17:58:36
URL: http://elisejosefine.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0