2012-04-19 @ 22:27:57

By the way...

Jag har inte skrivit så mycket om det här i bloggen eftersom jag typ glömt det eftersom jag har ridit efter och då är bara det i hjärnan. Men till saken...
Atli har otroligt svårt att stå still!! Han rör oftast på sig hela tiden och det spelar ingen roll hur mycket jag försöker säga till honom. Han går ändå. (på stället typ)
Samma sak är det när jag ska hoppa upp. Han går alltid något steg och det spelar ingen roll om jag snurrar eller håller sten hårt i tyglarna. Han tar alltid något steg ändå!

Och nu har jag fått förklaringen. Han pappa är lika dan.
Nökkvi är ju känd (tror jag) för sitt fina lynne och det har Atli också tycker jag. Han är otroligt snäll och gosig men han kan inte stå still.
Jag red ju lektion för Sara i tisdags och då sa hon det till mig att (jag tror hon jobbat hos Sigfus) nökkvi inte kunde stå still när hon skulle släppa in honom i boxen. Han stod där och dansade på stället! Inte bufflig eller något men han kunde inte stå still och Sigfus sa att han inte kunnat få honom att stå still heller.

Så där har jag anledningen. Det ligger i generna!
Haha... Ne, men jag kan ju lossas det iaf... Grejen är att jag inte störs så mycket av det förutom när jag ska borsta honom då är det lite jobbigt.

Kram! Jossan


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0