2012-04-21 @ 17:38:30

Dagens träning!

Hej!
Ja idag var det ju dags att lasta och åka iväg för att träna med laget. Och ja, det gick som oftast bra att lasta och så. Jag fick lite panik när jag insåg vad klockan var innan vi lastade men som vanligt så kom vi först av alla i alla fall :P Haha, ja jag lyckas alltid räkna med för mycket tid... men hellre de än för lite :)
Sen kom vi dit och Stelpa fick stå i box och vänta ett tag innan det var vår tur att rida. Vi började med lite galopp och jag fick lite tips om höger galoppen. Vi märkte också att hon tar höger galopp ur kurvorna men inte på rakt spår, det kan vara för att jag inte sitter tillräckligt på rätt sittben då så det ska vi träna på. Sen kom vi också överens om, som jag och Jossan sagt tidigare, att om jag driver på Stelpa lite mer i galoppen så får jag den renare. Så det ska vi också göra.
Sen fick vi träna lite på att gå över en typ bro och öppna en grind. Haha, ja min lilla häst hade ju inte så stora problem med det. Grinden tyckte hon var lite konstig men bron... Först nosade hon lite på den och sen gick hon upp och ställde sig på den och såg ut att tänka: "jaha, vad vill ni att jag ska göra nu då?". Grinden tyckte hon som sagt var lite konstig men hon skötte sig fint där också, vi lyckades nästan öppna och stänga den själva utan att släppa den :)
Sen fick jag även rida dressyrprogrammet och det gick bra mycket bättre än jag väntat mig. Hon töltade på där som om hon aldrig gjort något annat och pappa sa att man anade att det var lite steglängdsökningar (vi skulle göra det på ett ställe) lite roligt eftersom jag aldrig tränat det på Stelpa och hon har ju inte jätte ökad tölt. Sen travade hon på volt också! Då blev matte imponerad, självklart så var det inte ren trav genom hela volten men i vanliga fall brukar jag ju inte ens få ta i tyglarna utan att det blir grisepass...
Så jag var jätte nöjd med henne, men jag tror det var en trött liten häst som åkte hem. Imorron ska jag nog ta och longera henne på banan eller något så får hon ta det lite lugnt.
Bild på lilla tröttisen i lösdriften när vi kom hem:
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0