2012-04-13 @ 22:17:05

Fredag den 13

Hallå!
Idag tränade jag (Jossan) lite tölt på banan gick jätte bra. Saknade dock energi.. Det var taktrent men väldigt slött. Sen red vi ut fjällnora fram och tillbaka och Då minsann gick det bra att ha energi! Då var det alldeles för mycket av den! Försökte mig på lite tölt men det gick inge vidare alls. Travtakten var stark! Usch. Tränade trav istället i längre sträckor och det va JÄTTE jobbigt tyckte Atli! Han fick nog trava i ca 2 km i ökad trav! Haha! Elak jag är..
Galoppfattningarna gick inge vidare dom heller. Han blev för okoncetrerad och ville bara framåt och struntade i vilken galopp jag bad om. Men Men Jag är nöjd över tölten som han gjorde på banan den var fin iaf :)

Ja, Stelpa gick väldigt fint på banan i början. Böjde och flyttade precis som jag (Julia) ville. Sen töltade vi lite på banan och det märktes att det gick bättre och bättre hela tiden. Tillslut töltade hon riktigt fint bitvis så det är det hon behöver, mycket böja och flytta som uppvärmning.
Sen gick vi ut på vägen och då gick det sådär. Stelpa töltade och travde ganska fint först, hade lite svårt för traven men den gick. Sen skulle jag ta en höger galopp, men det gick inte alls. Spelade ingen roll hur länge jag försökte det blev ingen höger galopp för än i typ sista galoppen innan jag skrittade av. Och jag som tog höger varv på tävlingen, nu måste jag nog ändra det för det är andra dagen i rad som hon inte kan ta höger galopp. Självklart ska vi träna på det då men på tävlingen vill man ju ha det varvet som går bäst.
Imorron ska viiväg och träna på ovalbana, ska bli jätte ju :D Och då ska jag sätta på bootsen så blir det nog lite renare också.
Annars har jag haft en bra fredag den 13, var ganska roligt i skolan idag. Inga stökiga lektioner och vi fick sluta en timme tidigare :D

Bara för att bild:


Kram! Jossan Och Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0