2012-04-10 @ 17:41:41

Gårdagens träning!

Hej!
Var för trött för att skriva något om träningen när jag kom hem igår, men ska försöka skriva ett inte allt för rörigt inlägg nu ;)
Jo, lastning och sånt där gick bra, snabbt och smidigt. Var en väldigt bra transport tyckte jag, vet inte riktigt varför men jag gillade den :P
Sen kom vi dit alldeles för tidigt, som vanligt, trots att vi stannat inne i stan och köpt lunch. Haha, ja snart känner väll Stelpa igen sig på Gränby Centrums parkering...
Det blev i alla fall dags att lasta ur och så på med alla grejerna och så hoppade vi upp. Började med att rida en sväng upp till en hage där vi tränade lite grejer som kan komma på fälltritten. Gå genom grind, rida backe, gå över bro mm. Stelpa skötte sig bra, gjorde som jag sa och höll inte på att dumma sig. De flesta grejerna har hon ju gjort förut så det var ju inte direkt något nytt.
Sen red vi ner i grusgropen och körde lite gångarter. Växlingar från tölt till trav osv. Det gick också ganska bra, tölten vet jag inte riktigt hur den var men det gick lite segt. Traven däremot där flög hon fram ibland... Och sen tillbaka till de andra hästarna så töltade hon så fint så.
Sen gick vi in i ridhuset och tränade lite super slalom, rygga, korridår med framdelsvändning osv. Det gick också bra, hon var kanske inte den smidigaste hästen men hon skötte sig bra.
Sen var det lite möte, och vi hade ju endel att prata igenom så vi hann inte allt men det blir fler träffar.
Sen var det hem igen och allt gick bra då också. Och när Stelpa kommit ut i hagen så var det bara skynda hem och fixa tills skolan.
Liten bild på Stelpa i transporten, alla såna bilder ser likadana ut men men ;P
Nu måste jag plugga, NO-prov imorgon!!!
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: stina

Sv: Ja jag får hoppas det ;) Hon ska på avelsbedömning så alternativet hade ju varit nästa år men då känns det bättre att hon far i år. Med tanke på att hon är lite osäker i sig själv så kan det nog vara bra... Hon är borta i 8 veckor och åker om någon vecka, om det nu blir så (troligtvis).

2012-04-10 @ 21:32:48
URL: http://stinabackerholm.blogg.se/
Postat av: Moa

SV 1; Nej, tyvärr ;) Men det är nog inte helt gratis, hihi ;)



SV 2; Tack så mycket :)



Måste bara säga att det är en jättefin blogg ni har! :D

2012-04-11 @ 08:44:15
URL: http://lovenattur.blogg.se/
Postat av: Stina

Sv: Hon kommer visas av Gummi om det blir så.. Ja det kan ju vara kul att veta även om man har en valack. Tack så mycket! Stella är född 2005 så hon blir 7 i år :) Hon är importerad i juni 2011 så det var hennes första tävling. Hon var väldigt spänd tyvärr och det blev lite passtaktigt.. Hon är så att när hon bir stressad så tar flyktinstinkten helt över, men jag hoppas att det blir bättre när hon blir tryggare och så :)

2012-04-11 @ 09:02:03
URL: http://stinabackerholm.blogg.se/
Postat av: Stina

Sv Julia: Tack så mycket :D Ja det var superfint, vårat granngården är tyvärr jättedåligt så jag tror inte att det finns här :( Ska åka och kolla för säkerhets skull! Man kan ju använda det när man vill vara lite snygg ;)

2012-04-11 @ 12:51:27
URL: http://stinabackerholm.blogg.se/
Postat av: Stina

Sv Jossan: Jag har ridit ganska mycket för Atli, på både Peli och Stella. Det var genom Atli vi hittade Stella. Jag tycker att han är jätte bra och han kan supermycket. Han är duktig på att visa och rida (visa på hästen). Men ibland tycker jag att det kan vara svårt att höra vad han säger och förstå hur han menar. Men man vänjer sig. Vad kul att höra att Gummi är bra. Nu är det helt bestämt att hon åker på måndag... Jag har ridit för Hinni också och han tycker jag verkligen är superbra! Absolut bästa jag ridit för. Han är duktig på att förklara och enkel att förstå, kanon bra! Vars bor du? :)

2012-04-11 @ 13:59:07
URL: http://stinabackerholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0