2012-04-26 @ 20:59:03

Hmm.. Känns som att ha stor häst.

Hallå!
Ja.. Det regnar ju väldigt mycket här hos oss just nu så jag var ute och slängde på hästarna regntäcken. På vägen dit tänkte jag: - Jaha. Är det stor häst jag har köpt? (Atli är ca 1.50 i mankhöjd så han e ju väldigt stor för att vara islandshäst men.)
Jag fick bara den känslan. Jag är liksom inte så van vid att min islandshäst fryser.. Det känns så "storhästigt" att gå ut och slänga på täcke när det regnar. Jag kan inte komma ifrån det.

Ja som sagt är anledningen till att vi har på täcken för att just Stelpa och Atli börjar frysa så lätt. Det har hänt 2 ggr att jag tagit in Atli och han står bara och skakar sör att han fryser så mycket.... Stackars liten... Så nu åker täcket på när det regnar. Helst så skulle jag ju vilja lägga på det så fort det börjar regna men det är lite svårt när man e i skolan och allt.

Japp. Snart blir det Revange och sen lite plugg. Har som tur väl är inte så mycket att plugga på! Yes!
Hade sista svenska nationella idag också. Skönt att Svenska delen är avklarad iaf.. Var mest nervös över den faktiskt..

Nu blir det Tv! Hörs senare kanske eller i morgon!
(vart tog vår vädret vägen?!)

Min favorit bild by the way.. :)

Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Tessan

Mina får också täcke på sig vid regn :) Just nu har Kvistur täcke på sig nästan hela tiden för att inte frysa :) Det blir ju kallare vid regn än bara kyla.



SV: tack så hjärtligt! Är så stolt över min första egna uppfödning :D

2012-04-27 @ 01:33:07
URL: http://thereseflodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0