2012-04-04 @ 18:05:09

Lektion för Anna!

Hej!
Idag hade Jossans lillasyster Anna hopp-lektion för oss. Medan Anna jobbade på banan så skulle vi fläta hästarna hade hon bestämt. Japp alltihop man, svans och pannlugg skulle vara flätat. Så när vi var klara med det började vi värma upp med lite volter och kavaletti. Efter det så la Anna upp ett litet räcke som vi hoppade över och så höjde hon vart eftersom. Det gick bättre och bättre för oss och vi rev inte lika mycket när hästarna började lyssna på mina och Jossans "avstamps-kommandon". Haha, ja de är inte så vana att hoppa våra hästar :P
Sen la vi upp ett lite högre kryss på vägen och öppnade banan så att man fick lite längre sträcka att "ta satts" på. det hoppade vi några gånger och då tände Stelpa till och började tagga lite. Haha, lite konstig häst men men det gick bra att hoppa det hindret också så länge jag körde med "avstamps-kommandot".
Sen fick de ta en galopp och springa av sig och sträcka ut sig hästarna, det verkade de gilla. Men jag som fick galoppera bakom Atli blev helt nerstänkt med lera "/ inte lika kul...
Sen tränade vi lite trix och horsemanship och det gick ganska bra det också.
Vi har också tagit en massa bilder idag men eftersom Jossan åker i kväll och inte kommer hem för än på måndag så får vi se när hon hinner ladda upp dom. Bjuder på lite bilder från när vi klippte hästarna, då var de också flätade :P
Haha, så fina så ;P
Jag får hämta mina grejer i kväll för mamma måste vara med, så jag provar dom imorron ;)
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0