2012-04-24 @ 22:21:46

Lite sent..

...Men bättre sent än aldrig! :)

Hej på er!
Idag hade jag tänkt träna på dressyrprogrammet men så blev det inte. Tränade jätte mycket tölt med låg form men jag fick honom inte så avslappnad som jag fick honom för Sara. Hmm.. Men det gick faktiskt hyfsat bra. Han har inte orken att gå så länge i form ännu så det bler lite slängit men vi tränar på :) Han lyssnade inte på mig fullt ut heller och slängde över mig så jag satt snett sa jag inte kunde bromsa med sätat och så vidare men vi håller båda på att vänja oss vid detta sätt så det kommer nog bli bättre. Han hatar iaf inte tölten som han gjorde forut utan töltar på bra med fin takt. Fick med bakbena bättre idag än i början på tränings passet i söndags så det var bra :)
Jobbar dock fortfarande stenhårt på min sits och jag känner att jag inte hinner ha allt i huvudet på en och samma gång...
"Räta på ryggen,
Kolla upp,
Innerhanden ska mot knät inte över halsen,
Dra inte bak skänklarna så långt,
Håll imot på inner skänkeln,
Pulserande driv med ytterskänkeln,
Bromsa med sätet och knäna,
Axlarna bak,
Pilla lätt med innerhand så han går ner i form,
Ner med hälarna,
Driv med sätet, 
Böj inte i sidan,
Sitt rakt,
Lika mycket tyngd på båda sittbena, 
Är det taktrent?
Går han bra?
Är det rätt?"
Haha... Ja allt detta snurrar i mitt huvud om och om igen... liiite mycket att hålla reda på..
Men snart kommer nog muskelminnet så jag slipper tänka på hur jag ska gör allting hela tiden för det är banne mig inte lätt att hålla reda på allt!

Sen tränade jag lite galopp med nedtagningar och det gick väldigt bra i början och sen mindre bra men då var han ganska trött så det kanske inte var så konstigt.

Annars så ska jag läsa den där boken om en kvart och sen håller jag på att skriva en jobbansökan också om sommarjobb! Spännande! ;)



Kram på er! Jossan

Ps. vet inte riktigt hur det gick för Julia jag tror hon var nöjd i början men sen blev hon missnöjd när inte högergaloppen fungerade men jag vet inte hur det slutade. Vet bara att hon tränade mycket tölt och galopp :) Eller ja det var vad hon tänkte träna iaf :P

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0