2012-04-20 @ 23:13:10

Mycket uppvärmning!

Hej!
Ja Jossan skrev ju om hur det gick för mig och Stelpa. Men det var en lite som jag ville lägga till så skriver det nu :)
Jo, Stelpa hade ju väääldigt svårt för höger galoppen i början. Och sen så fattar hon den helt plötsligt, så jag berömmer jätte mycket och ger henne lite mer tygel... inte bra gjort. Precis då så kom det en T-korsning och där hade Stelpa tänkt svänga, men inte jag. Så jag sitter där och berömmer och så helt plötsligt skriker jag:
- Neeej Stelpa!!!
Haha, det var nog den minsta volten jag gjort i så hög fart med henne, för vi gjorde en liten volt och så ut på vägen igen. Usch var sur jag blev på henne för att hon förstörde min höger galopp som jag äntligen lyckats fatta men det var inget att göra åt de, bara försöka igen. Fast nu tog hon den faktiskt på en gång, haha då var det lilla bråket om vägval helt bort glömt :P
Sen så kom jag på att min häst behöver väldigt lång uppvärmning, och tydligen ännu längre sen jag började korta upp tyglarna i tölten. För mina ridpass ser oftast ut så att jag sätter mig upp på hästen och minns hur bra det gick dagen innan och hoppas att det ska gå lika bra igen. Men det finns liksom ingen fart i hästen eller takt, jag blir sur och vill helst av allt hoppa av och gå hem. Sen tar börjar Stelpa hitta takten och går som en dans av sig själv, jag blir glad igen och kommer bara ihåg det bra tills nästa gång... Visst är det bra att kunna fokusera på det positiva, men ibland måste man se det negativa för att se det positiva. Så i vilket fall som helst, mer uppvärmning så går det bättre ;D
Nu måste jag sova om jag ska komma upp tillräckligt tidigt imorron...
Såhär bra går det bara när hon fått vara ridskole häst en stund först :P
Haha, nej men när vi tog bilderna och hon gick så himla bra så hade vi ju värmt upp ganska länge...
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Clara

svar (jossan): ja, jag var ju lite nojig över färgen, men det blev väldigt snyggt faktiskt! så glittrar det ju lite mer i verkligheten också haha! :D

Tror nog att jag tycker bättre om orange än de vanliga vita/silvriga stenar som annars finns på träns faktiskt!

2012-04-20 @ 23:24:50
URL: http://claraequine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0