2012-04-29 @ 12:19:31

Tävlingen :D

Hej!
Ja jag lovade ju att jag skulle skriva lite mer detaljerat om tävlingen så tänkte göra det nu ;)
Som jag trodde så blev det väldigt stressigt på morgonen och Jossan trodde inte vi skulle hinna alls. Lastningen gick ganska bra, Atli var lite bråkig men inget stort.
Men väl på tävlingsplatsen så var det en halvtimme till incheckningnen stängde, var inte där så tidigt eftersom vi skulle rida efter lunch...
Så vi checkade in, betalade hage och lastade ur. Så medan Jossans pappa byggde hage så gick vi på veterinärsbeskigtning. Båda hästarna gick igenom utan några som helst problem. Vet inte ens om veterinären såg såret som Stelpa få på bakbenet. Hon har fått ett lite större sår på baklåret liksom, hon har inte ont eller så och det blöder inte men det var lite konstigt att de inte såg det...
I vilket fall som helst så fick hästarna stå i hagen och äta sin frukost medan jag och Jossan packade fram lite. Sen satte vi oss på läktaren och kollade på alla fina hästar, fanns en hel del ;) Och en hel del kort blev det också.
Var faktiskt ganska många som man kände igen där, inte så konstigt för Jossan som tävlat endel men det var ju första gången både jag och Stelpa tävlade på riktigt på ovalbana så jag var lite förvånad.
Efter lunch så startade i alla fall vår klass. Så när vi ätit lite så gick vi och fixade hästarna. Det blev kavajen i alla fall, det var faktiskt sjukt varmt, jätte härligt väder :D
När vi värmde upp så var hästarna väldigt oroliga över att de inte kunde gå tillsammans hela tiden. De gnäggade till varann ganska mycket. Och jag undrade seriöst om jag skulle få stopp på Stelpa efter galoppen hon var så på tårna men efter att ha ridit en liten sväng så var hon helt lugn. Lite för lugn men det var väldigt varmt också och vi fick stå och vänta ganska länge innan det var vår tur på banan.
Hon var i alla fall klockren i gångarterna, takten var kanske inte helt hundra men det var ingen grisepass och hon tog alltid den gångarter jag bad om. Knashäst så gör hon ju inte hemma precis :P
I alla fall så kom vi ut på banan, det var fyrgång så först tölt. Jag har ju sett en Stelpa med mer aktion men det var ganska varmt och ganska långt att tölta så jag är nöjd med att hon höll den. I traven så hamnade vi precis bredvid en annan häst så då blev Stelpa lite övertaggad och det blev galopp i början, men när hon fattat att man inte skulle springa ikapp med de andra hästarna så gick det bra. I skritten var hon lite okoncentrerad och gänggade efter Atli. Sen var det galoppen, det blev rätt galopp, yes! I första svängen så vågade jag inte driva på så mycket som jag skulle för jag visste inte om hon skulle klara det, men sen red vi på. Då var Stelpa lagom pigg men lyssnade på mig, förutom i svängarna när hon ville ta innerkurva hela tiden. Det ville inte matte men det gick bra i alla fall.
Så jag var nöjd med henne, det var första gången jag red henne på ovalbana överhuvudtaget och hon var så duktig.
Poängen blev i alla fall 4.0 , 4.6 och 4.4 :) Jag vet att hon kan mer men det var första gången så jag är nöjd :D
Det kommer nog en bildbomb senare idag, tar en bild från förra tävlingen så länge ;)
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0