2012-09-10 @ 16:46:00

Alla verkar rädda för att rida i skogen när det är blött...

Ja, rubriken säger igentligen allt."Alla'" verkar vara väldigt rädda för att rida med sina hästar i skogen när det har tex regnat.
Jag fattar inte riktigt varför? Man skrittar väl ändå bara på stigar i skogen eller? Det gör vi i alla fall. Vi ställer inga krav i skogen överhuvud taget.
 
Sen vad räknar man som skogen? Är det en stig i skogen eller en väg i skogen? För om det är en väg så fattar jag ännu mindre.
 
Ne... Detta är verkligen något jag inte förstår. Det är väl bara att gå? 
 
Är det någon utav er läsare som unviker att rida i skogen pga att det är blött? Isåfall varför?
 

(en härlig sensommar kväll för något år sen)
 
Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Emma Gustafsson

Jag är inte rädd för det, men undviker större stigar där det blir otroligt lerigt. Freyan har redan dragit av sig så många skor pga av det, så undviker det. Mindre stigar funkar alldeles utmärkt :)

2012-09-11 @ 11:20:48
URL: http://Freyfaxi.blogg.se
Postat av: Stina

Jag har jättebra ridvägar i våran skog, både små stigar och "vägar". Det är bara det att ibörjan på vägen har den rasat igenom på 3 ställen på grund av regn, och jag är livrädd att den ska rasa när jag rider där... Sen beroende på var man rider måste man på något ställe gå utanför stigen där det är mjukt och blött redan innan regn. Men jag rider i skogen så länge det inte är jättemyckt regn eller har regnat under en längre period. :)

2012-09-12 @ 14:45:02
URL: http://stinabackerholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0