2012-08-20 @ 21:26:47

Foder.

Jag blir inte klok alltså... Det här med foder är så jäkla svårt så att det finns inte... Jag fattar verkligen ingenting av alla dessa slältbart protein och torsubstans och mineraler hit och dit och asllt vad det nu är! Jag blir galen! Och jag har ingen aning om hur jag ska kunna lära mig heller... Jag har en bok som jag kan läsa i men språket är lite för avancerat så jag måste ha sån koncentration när jag läser så jag orkar inte speciellt länge...
Finns det typ någon kurs man kan ta för att lära sig sånt här? Hur har ni gjort?
 
Jag måste ta och fixa ett foder till Atli eftersom han har förlorat ganska mycket vikt på kort tid. Dock så vill jag inte ge honom så mycket havre eftersom han går rätt bra för egen maskin.... Så nu sitter jag i Foder-djungeln och försöker hitta ett protein och fett rikt foder utan allt för mycket havre. Får se om jag hittar något eftersom jag inte ens vet vad jag ska leta efter.... *suck*
 
Sen om jag hittar ett foder så är frågan.. Hur mycket ska han ha av det?? Blä.. Jag hatar sånt här....
 
 
Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Desirée

lusern eller olja brukar vi ändvända när hästarna tappar hull:)

Svar: Är det foder olja som man ska satsa på då? :) jag har köpt krafft grund (blå) nu som min ridlärare tippsade om. Han är ännu inte för smal men han gjorde en rejäl vikt nedgång förra veckan bara så jag vill inte att han ska tappa mer ;) han är liksom perfeckt nu.
Jossan

2012-08-22 @ 16:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0