2012-08-24 @ 22:54:00

Ja, jag är lycklig! Ja, jag är lycklig!

"måndag, tisdag, onsdag, trosdag, fredag, lördag!
Ja, ja är lycklig! Ja, jag är lycklig!
Ja, jag är lycklig hela långa veckan ut!!"
-Tommy från Pippi Långstrump
 
Haha! Ja, jag tyckte att det passade bra till idag för HERRE JÖSSES AMALIAS DOTTER  va våra hästar gick bra idag!!!! Helt jäkla underbart var det! Och Atli då! Min prins!! Fyyyy vad han giick braaaa!!!! Åh! Jag bara döööör!! Så härrans häftig häst jag har!!! Ysch!!! Jag kunde bara inte sluta le på typ hela ridturen!
 
Ibörjan gick det inte ett dugg bra... *Jag tyckte att han var väldigt travtaktig och jag tyckte liksom ingenting funkade riktigt.. Ja, allt förutom dressyr övningarna som funkade super.
Sen gick vi ut på vägen och hästarna fick skritta på långa tyglar ett tag sen så samlade Julia upp Stelpa innan jag gjorde det på Atli och hon tölta iväg och jag bara höll tillbaka Atli och såg till att han samlade sig ordentligt och helt plötsligt så ba: PAOWWW!!!!! Så vart han värsta SM hästen och bara tölta som en GUD!! Det var alltså 90 graders benlyft och hög samling bärig överlinje och bakbena in under honom!
 
Det är bara såååå häftigt när han gör så! Som Linda säger så blir det en otrolig, typ, paddlande känsla! Fast (jag vet inte hur Linda känner men) här går paddlandet uppåt och det blir ett härligt häng i steget fast det är energi i det hela! Det är sååå sjuuukt häftigt! Jag har aldrig suttit på en häst som gör det förut!
Och det som var riktigt, riktigt roligt var att jag fick till den inte bara en gång till utan flera!! Och sen körde jag dessutom två ökningar! Som gick jäkligt bra vill jag säga! Klockrena ökningar bara så där och Julia som såg bara: Gud va snygg han var där!!
Och jaaa... Det var han! Haha!! Ne men.... Jo, Det var han!
 
Traven var inte lika WOW den var mer wow och galoppen var inte riktigt lika fin som den kan vara men jag galopperade typ tre gånger också så.. Men en gång var faktiskt galoppen riktigt WOW! Det var också as häftigt!
 
Jag kan inte riktigt säga hur det gick för Julia för jag var rätt upptagen med min egna häst... Haha! Men ni får säkert en utverdering från henne imorgon eller något!
 
Så här gick det typ fast långsammare än vad det gjorde där. Det var verkligen arbetstempo tölt! Han bar sig lite mer själv också än vad han gjorde när vi tog denhär bilden.
Traven var nog bitvis så här iaf!
Och engång vill jag då lova att galoppen såg ut så här om inte ännu mer uppåt och ännu mer frambens rörelser!
 
Ja, jag är lycklig! Ja, jag är lycklig!
Ja, jag är lycklig som får äga denna underbara häst!
Ja, jag är lycklig! Ja, jag är lycklig!
JA, jag är lycklig hela långa året om!
 
Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Fia

Åh, vad härligt! Den där ridturen kommer du säkert leva länge på! :D

sv; Men sånt är ju lätt fixat, haha ;) Tror faktiskt de nya ägarna har kasterat honom, men har ingen aning..?

2012-08-25 @ 00:59:26
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Kikki

Underbart Josefine!!

2012-08-25 @ 07:28:07
Postat av: Stina

Sv: Jag tycker det känns så mycket "maffigare" med stora hästar, allt blir liksom större ;) Men jag tycker helt klart att Stella är bra också! Men skulle jag välja skulle hon gärna fått vara en decimeter högre ;) Det enda som kan vara med stora hästar är att vissa behöver längre uppvärmning och är svårare att få lösgjord. Ja, när jag rider barbacka på Stella är det bara några decimeter ner till marken med fötterna... Haha! Ja man blir lite "van" med dom, man tycker inte attt dom är så fina som dom är. När jag var på en tävling i mars (det har ju bara hunnit blivit en pga allt som hänt..) så kom det fram jätte många o ba" Åhhhh vad fin hon är, hon är så söt" Till o med speakern sa att "Om det fanns pris till tävlingens sötaste häst så är det absolut Stella". Det var kul eftersom att tävlingen i sig inte gick jättebra ;)

2012-08-25 @ 11:05:09
URL: http://stinabackerholm.blogg.se
Postat av: Frida

Sånna där ridturer kan man leva på länge :)

Svar: Oh ja! :D
Jossan

2012-08-26 @ 13:17:04
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Tessan

VILKEN FIN BILD DEN ÖVERSTA TÖLTBILDEN PÅ ER!!!! :D :D :D :D :D :D Riktigt MAFFIG!!!!

2012-08-26 @ 15:42:34
URL: http://thereseflodin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0