2012-08-18 @ 21:55:30

Jag är inte nöjd med mig själv.

Nej, jag red verkligen inte bra idag känns det som. Jag är inte nöjd iaf. Nu känner jag att jag verkligen måste skärpa mig. Nu är det jag som bromsar upp våran utveckling och inget annat.
Jag måste börja tänka mer på mig nu och inte bara, bara, bara på hästen! För det här funkar inte lägre. Jag ska börja redan imorgon! Men jag har en känsla av att jag måste börja med en sak i taget om jag inte ska ha någon som petar på mig hela tiden. Så jag ska börja med att verkligen sträcka på mig i sadeln. Jag ska sitta rakt på hästen! Och jag ska iaf ha förbättrat mig mycket till lag-tävlingen och där med basta!
Sen tar jag problemen med händerna och fötterna...
 
Atli var duktig idag iaf. Han töltade klockrent nästan hela tiden även fast det inte var så mycket bakben med. Han börjar också lära sig mig och mina svaga punkter nu och dom tryckte han på tydligt idag! Det är bland annat att intre riktigt lyssna på ytter skänkeln, när jag har honom mellan hjälperna så gör han ett litet skutt eller slänger med huvudet så jag tappar ramen eller så simpelt som att lägga sig i handen när jag stannar för att få mig ur balans. Och eftersom jag inte sitter så bra är det inte svårt....
Nej man jag tyckte han, i det stora hela, skötte sig bra idag.
Jag är nöjd med honom men inte med mig själv.
 
Här kommar några bilder:
Från att inte ha med sig bakbenen så bra...
... till att, två steg senare ha det...
... till att sedan inte vilja alls....
Ja typ så här såg det ut fast det här var lite extremt kanske ;) Det gick bra och halv bra oftare än vad det gick så här som det gör ovan.
 
I'm just saying: Tölt is a gift from the Gods, but it doesn't fall from the sky! - Eyolfur Isolfsson
 

Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Frida

Du är iallafall medveten om vad du gör för fel, då kan man rätta till dom :) Men vet man inte om dom är det svårt. Det är en väldigt fin här du har :)

Svar: Ja, han har ju inte ont eller så, equiterapeuten hittar inget och sadeln passar så det är inget sånt som ställer till det. Man får helt enkelt läsa av honom och anpassa sig lite efter vad han är på för humör.

2012-08-19 @ 00:16:44
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0