2012-08-26 @ 22:34:12

Långt till stallet?

Det som många hästmänniskor drömmer om är säkert att ha en egen gård, se hästarna ute i hagen genom fönstret och kunna gå ut och fodra i morgonrocken.
 
Sen är det ju inte alla som kan ha det på det viset. Många har inte en egen gård utan har hästen uppstallad en bit bort i någon annans stall. Och för vissa så fungerar det väldigt bra, man kan ta bussen eller cykla dit eller så är man gamal nog att köra bil dit.
Men så är det inte för mig. Det är inte så att det inte fungrerar för det gör det, men jag har långt till stallet. Det tar en halvtimme med bil ut dit. Med bussen tar det en timme och sista ... kilometrarna måste man gå. Cykel är alltså inget alternativ, speciellt inte på höste/vintern. Och jag är bara 14 så får inte köra moppen, och inte bil heller såklart.
 
Sen har jag ju sån tur att mina föräldrar ställer upp och skjutsar nästan jämt. Och oftast så kan jag åka ut till stallet med Jossan eftersom hon bor där ute och åker från stan varje dag. Så antingen åker vi bil med hennes föräldrar eller så åker vi moppe. Oftast bil, speciellt nu när det börjar bli kallare.
Men jag tänkte bara förklara detta för er läsare om det är någon som har reagerat på att jag alltid åker bil till och från stallet och att det verkar bortskämt. Och det blir ju väldigt mycket åka, men detta kollade vi på jag och mina föräldrar innan vi köpte Stelpa eftersom att vi visste att vi skulle ha henne i det stallet. Och jag vet inte om jag skulle tycka det var lika kul att ha egen häst om jag inte hade någon att rida och vara i stallet med. För jag och Jossan har väldigt roligt när vi är i stallet, och när det är mörkt och kallt på vintern så vill man inte sitta och rida själv ute i skogen.
Jag skulle kanske kunna ha Stelpa närmare eller till ett stall där det gick en buss förbi. Men mina föräldrar är väldigt nöjda med stallet trots att det blir mycket och sent körande.
 
Så det är hur jag har det, hur har du det? Är det nära till stallet? Hur tar du dig dit?
Detta är Jossans tomt men tänkte bara visa att det är rätt fint där ute ;)
 
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Desirée

40 minuter längs motorväg typ hela vägeg

Svar: Oj, de är rätt långt. Är det med bil? :)
Jossan

2012-08-27 @ 06:30:00
Postat av: Sara

Jag har 3,5 mil till stallet. Tar ca 30min med bil :)

När jag är uppe på skolan har jag ca3km till stallet.

2012-08-27 @ 16:24:04
URL: http://www.saraaandersson.devote.se
Postat av: Desirée

ja det är 40 minuter med bil:) 35om det nästan inte finns några andra bilar på vägen och lite längre om det är trafikstockning vilket det ofte är mellan 15.30-17.30..
Tyvärr finns det inte något islandsstall närmare.. men jag får komma och bo hos ägarna så ofta jag vill :) (ägaren är även min tränare)

Svar: Va snällt, måste vara jätte skönt att kunna bo på gården typ :) Fast Jossan bor ju max 100 meter från stallet och jag typ halvt bor ju där så har det ju också lite lyxigt eller vad man ska kalla det :P
Jossan

2012-08-27 @ 20:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0