2012-09-08 @ 00:03:00

Lätt att få i form!

Ja, jag menr inte form i handen utan hull-mässigt. Atli har väldigt lätt för att ramla hit och dit i viktskalan. 
Helt plöttsligt så är han för smal och tre dagar senare är han för fet... (typ) Det är lite jobbigt men hästar som faller lite hit och dit. Man vet liksom inte vad eller när man ska ge dom mat. Rätt som det är så behöver hästen mat eller tvärt om. Det blir jätte konstigt!
 
Det var ett tag där då han såg rätt smal ut,
då köpte jag ett nytt foder som det inte skulle vara nåon havre i men däremot lagom med protein och mineraler osv. Men det hann jag typ aldrig använda eftersom dom i samma veva fick mer bete så han gick upp i vikt igen.
 
Nu däremot känns han inte särskillt smal men inte heller särskillt tjock men han har börjat tappa muskler tycker jag. Så jag tror det är lite brist på protein nu i gräset dom äter. Så nu ska vi börja ge kraft igen! Får se om det blir något bättre...
 
Jag är verkligen inte bra på det här med foder.... Jag suger rent ut sagt! Om det är något jag tror jag behöver så är det en kurs i hur man utfodrar hästar!
Så här såg han ut innan tävlingen. Lite mycket gräs mage men inte så mycket på sidorna om man säger så. Här hade dom precis fått mer bete också ;)
Han ser väl ungefär likvärdig ut nu. Dock tycker jag att han var lite rundare i bogen där än vad han är nu. Det är där jag liksom reagerat på att han håller på att gå ner i vikt på fel sätt...
 
Kram! Jossan
 
 

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0