2012-08-08 @ 14:57:29

Rätt så underbara!

Idag var det tömkörning på schemat och tömkörning blev det. Båda hästarna imponerade faktiskt på mig, och Kessie också.
 
Stelpa har verkligen förstått nu att det är skönt att gå i form. Hon har riktigt fin form i skritten när man rider och är jätte fin i munnen, hon har visat den formen bitvis i traven också. Men idag så hade hon den formen nästan hela tiden i både trav och skritt. Jag hade satt en snodd på henne så att hon inte skulle dra upp huvet så mycket. Men det behövdes inte, den glappade hela tiden för hon gick så fint utan att varken jag eller snodden behövde göra särskilt mycket. Travade på volt i form gjorde vi idag, Stelpa travade på volt i form! Helt otroligt, traven har blivit mycket bättre.
Provade tölta henne lite också och det gick helt okej. Ibörjan var det lite otakt, men när hon hittat takten så hittade hon även formen och var riktigt fin bitvis :D
 
Sen var det Atlis tur. Ibörjan var han lite osäker på vad han skulle göra men han fattade snabbt. Även han hittade en riktigt fin form utan att jag eller snodden gjorde så mycket. Travade och svängde Atli rätt mycket och han slappnade av jätte fint och hade en riktigt fin trav. 
Testade att tölta honom också lite. Trodde inte det skulle gå alls men efter att han fattat vad han skulle göra så fick jag några steg och så fick han sakta av. Sedan i andra varvet så förstod han nästan direkt och tog några steg i form också.
 
När hästarna går såhär bra så skulle jag kunna bara stå och titta på dom hur länge som helst. De kunde få trava runt där i sin fina form i en evighet. Det ser så lätt och avslappnat ut att det ser ut som om de skulle kunna fortsätta i all evighet.
Men vi hade inte all tid i världen så det vart två korta men lyckade pass. Och Kessie imponerade på mig också, hon brukar alltid skälla när man rider och hon bara får sitta och titta på. Idag skällde hon bara jätte lite en gång, inte ens när hon blev själv kvar i stallet när jag släppte ut hästarna så skällde hon. Hon har skött sig jätte bra hela dagen hon också.
Så nu är jag riktigt nöjd med de allihopa och hästarna vilar imorron som lite belöning och Kessie ska få gå ut till typ en lekplats för hundar och springa och leka lite ;)
 
De är ju lite extremt underbara ibland! :D
 
Kram Julia!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0