2012-08-22 @ 20:40:00

SMHI... Det är bra grejer de....

det stog att det skulle komma ca 0.5 ml regn per vad det nu är för yta men det kan jag inte riktigt hålla med om att det gjorde.... Det började med att dugga lite och det tänkte jag att aja, det kan väl gå. Men när jag suttit upp och ridit i ca 5 minuter så var det inte duggregn längre... Det var mer hällregn. Det var som att stå i duschen typ men du hade jag kommit igång och tänkte att jag kör ändå, lite vatten har väl ingen dött av.
 
Så jag tränade mycket volt arbete i alla gångarter, körde öppnor och slutor, förflyttningar och fram och bakdelsvändningar och han lyssnade jätte fint! Han var lite tung i handen ibörjan men det försvann fort.
Jag vet inten men jag försökte få ner Atli i en lägre form i tölten och den första biten så inbillade jag mig att han faktiskt längde på stegen bak men jag vet inte.. Sen blev det för jobbigt att gå lägre i formen för då kom travtakten igen.
Trav körade jag ganska mycket idag faktiskt. Trav på små volter inte större än 2 m i diameter och jag tror han tyckte att det var jobbigt för han slog upp i tölt någon gång och dettar jag som ett bra tecken faktiskt. Då får jag med rumpan och det blir för jobbigt för att gå kvar i trav. Ditt vill jag komma fast behålla traven så klart ;)
Sen blev det galopp som avslutning typ. På stor volt! typ 10 m i diameter om inte mer.
 
Så tog jag in och stretchade och han fick kraft osv. Och då var det meningen att jag skulle ta in Stelpa och köra ett pass på henne också eftersom Julia inte skulle kunna komma ut idag men det gick bara inte... Om jag tyckte at det hade regnat innan så var det ingen jämfört med nu! Himlen bara öppnade sig och det bara forsade från taken! Det gick helt enkelt inte att vara ute! Jag tog på mig en keps (torr) och efter mindre än 5 minuter var jag helt blöt i håret. Så mycket regnade det! Och jag var redan blöt innan det så jag kände inte direkt för att hoppa upp i en sadel en gång till....
 
Va tycker ni om tränset på honom förresten?
 
Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Stina

Sv: Ja vi får hoppas på det bästa! Det är så jobbigt när dom kliar.. "Min" andra häst har haft exem hela livet och kliar hela tiden, trots täcke och bra skötsel.. De blir som ett invant betéende, han går alltid och skakar på huvudet.

2012-08-22 @ 21:50:47
URL: http://stinabackerholm.blogg.se
Postat av: Linda

Tränset är suuuper ;) Har ett likadant som jag vann av isbitarna!

Vad roligt ändå att han faktiskt valde tölten när traven blev jobbigt, det är positivt med tanke på att han verkar haft lite svårt för att finna tölten?

2012-08-23 @ 19:27:39
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Linda

Sv: Ärligt talat tror jag inte det har med åldern att göra, Fifa har ju bara ridits i fyra månader och det är väl kanske inte så normalt att en unghäst skall utvecklas så pass snabbt på så kort tid och alla hästar har ju olika förutsättningar, sedan har jag ju ganska mycket bra hjälp rätt ofta ;) Hur gammal var din fina prins nu igen :)?

Men beskriv lite hur du gör när du ska få till en bra tölt :)? Kanske kan komma med nått tips!

Bakslag får vi alla, tjohej tjohej jag kan säga dig att Fifa går inte alls som en gud alla dagar, ibland är man sjukt förvånad hur pass dåligt det faktiskt kan gå ena dagen, att det kan vara sådan skillnad?

Jag tycker ni har gjort stora framsteg, han ser ju jättefin ut! Du skall ha ett stort cred Josefin!

Och att byta tränare kan absolut vara en smart idé!

2012-08-24 @ 06:52:58
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0