2012-08-20 @ 21:34:49

Söndagen och Måndagen

Jo jag skulle ju skriva lite om hur det gick igår. Jag började jobba Stelpa på banan, mycket volter, flytta, halter osv så att hon lyssnade ordentligt på mig. Töltade lite på banan också, det gick helt okej.
Sen gick vi ut på vägen för att rida en runda. Stelpa hade mer egen energi och gick mer frammåt av sig själv men tölten var ju verkligen inget att skryta om. Visst det var tölt men inte mer än så, det gick långsamt, var energifattigt och allmänt tråkigt kändes det som. Traven var som bortblåst, det var bara tölt/grisepass vad jag än gjorde. Annars så brukar jag alltid kunna få henne att trave, det kan gå mer eller mindre bra, men nu gick det inte alls. Jätta konstigt, fick kämpa ett bra tag innan vi hittaden en rätt så ostadig trav, men det var trav i alla fall.
 
Tror att jag på tävlingen kommer köra lite mer tempo i tölten, sen när jag jobbar på volt så kommer jag hålla det korta tempot. Traven vart lite bättre efter ett tag, hon fick lite lättare för den men inte alls så som det brukar va... Båda galopperna gick efter ett tag i alla fall, men det var lite kämpa där med.
Fick anstränga mig för att hålla kvar den positiva inställningen kan jag ju säga men tycker ändå jag lyckades rätt bra. Där emot så förstår jag inte vad det är som har gjort så att hon tappat allt nu. Väldigt konstigt, hoppas endel kommer tillbaka tills tävlingen i alla fall för annars så kan man ju inte räkna med höga poäng där...
 
Hästarna fick gå ner i vattnet lite på ridturen också, till en början var det äckligt men tillslut så stod båda två med vatten upp till knäna. Stelpa doppade halva huvuet och Atli stod och plaskade glatt, knashästar :P
 
Idag har jag varit i skolan igen... Sen till 4H. Varit lite smått deprimerad på eftermiddagen. Finns en del grejer som helt klart kunde vara bättre, men det kommer nog lösa sig det också. Nu ska vi försöka tänka positvit, har både gympa och hemkunskap imorgon = roliga lekitoner (tror jag, beror väll lite på läraren men tror det ;)). Sen ska jag ut till Stelpa, ska jobba traven nu eller på fredag får se vad som blir bäst ;) Och allt inför tvälingen börjar på riktigt nu, kommer bli jätte kul ;D
Ganska bra sträck i skritten :P
Men så kommer Sara och säger: " Hon har ju börja ta i väldigt mycket med bakbenen i skritten och sträcker jätte mycket och fint... Men det vill vi inte alls ha i tölten, då ska vi ha bekbenen under henne!" Haha, ja bara att börja jobba in bakbenen under henne då :P
 
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Fia

Var bara tvungen att säga vilken fin bild! Fina färger och det ser verkligen ut som att hon "poppar" ut ur bilden, och steget är ju inte så illa heller! ;) Länger sig härligt i överlinjen också :)

2012-08-22 @ 15:36:42
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Stina

Sv Jossan: Jag hoppas verkligen att det skulle funka att ta föl på henne utan att fölet får eksem om vi nu skulle vilja det... Jo dom flesta börjar klia sig men hon har verkligen eksem, sen om det är åtekommande eller inte är ju jättesvårt att säga. Men från nästa år kan vi ju vara mer förebyggande så att det inte hinner komma någonting! Nu har hon haft täcke lite av och till. Eksemet kom också medans jag var bortrest vilket var lite synd... Men nu är det bara att förebygga för nästa år och hoppas att det inte kommer tillbaka! Tänkte även tillägga att Atli har blivit superfin! :)

2012-08-22 @ 16:17:15
URL: http://stinabackerholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0