2012-08-06 @ 19:59:18

Varmt och jobbigt, men roligt i alla fall!

Idag var jag i stallet ganska tidigt för att kunna rida innan det blev för varmt. Varmt var det men Stelpa jobbade på riktigt bra ändå. Hade bootsen på henne och tölten blir mycket taktfastare och större med dom. Dock så är tölten och traven i vänster varv ganska obalanserad och det blir lätt taktmissar. Hon tar stöd innertyglen i vänster varv och är stelare åt det hållet. Innan så har vänster alltid varit hennes bra varv, i alla gångarter och formen har alltid varit bäst i vänster men nu är det tvärt om. Fast höger galopp är fortfarande svårare än vänster men inte lika svår som förut.
Men ska jag tävla så kommer jag rida vänster varv i fyrgången för annars tror jag inte vi får nått för galoppen men formen är bättre i höger nu... Är lite osäker på om hon kommer orka en töltgren, eller om hon kommer orka hålla tölten tillräckligt länge vill säga. Vi får se, jag ska jobba lite mer med det och se om det släpper.
Men jag travade lite på vägen också och jag kunde ta i henne, ha ordentlig tygelkontakt och hästen gick i form!!! Helt nytt faktiskt men jätte skönt att det gick, helt plötsligt så kände jag bara att jo, jag kan ta i henne nu och så gjorde jag det och då gick hon genast ner i form också :D Jätte kul!
 
Atli longerade jag lite i på banan först i skritt och trav för att se att han rörde sig som vanligt, det såg fint ut och sen fick han en liten promenad. Han verkade nöjd med det och traskade på bra hela tiden.
 
Sen har jag varit på 4H också, ridit en liten barbacka tur. Så det har varit hästar hela dagen, varmt och jobbigt men kul ;)
Fina och glada hästar är det också :)
 
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Jossan

Du är bra underbar Julia!
jag har anmält mig till gjyda tävlingen nu ja ;-) det får bära eller brista helt enkelt :-) kram!

2012-08-07 @ 10:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0