2012-12-01 @ 19:14:55

Första december!

Okej nu är snön och julen välkommen! Första december idag och det är helt magiskt ute. Alldeles vitt överallt... eller ja, det var magiskt. Ända tills man skulle rida i skogen och snön rasade ner på en och innanför kragen... men i alla fall ganska magiskt.
 
Vi tog och red ut en sväng. Eftersom det var så fint väder så hade vi tänkt fota lite men det blev bara några kort i hagen eftersom det blev mörkt och vi red ut. Men bilderna kommer och en film på Jossan och Atli när de töltar håller jag också på att klippa ihop ;)
Just nu är det väll ca 10 cm snö ute och det märktes. Stelpa töltade mycket bättre än vad hon gjort de senaste gångerna sen jag satte igång henne. Det var riktigt rent och fint för det mesta, hon kan ännu mer vet jag men som sagt bästa sen hon blev frisk. För övrigt så är hästarna väldigt pigga och vill helst bara springa.
På tisdag tror jag att jag ska köra lite mjukgörande på banan med Stelpa och se om jag kan få tölten att släppa ännu mer. Kanske köra lite trav i snön i nån hage också ;) Imorron blir det vila för pluttan, har blivit rätt mycket sånt den här veckan men tar igen det nästa vecka, för imorron är det GLOBEN! Tror det kommer bli super kul. Ska dit med ett stort 4H-gäng och då blir det ju alltid roligt och sen ska jag träffa Jossan i Globen så går vi på mässan tillsammans! Kommer bli toppen! :D
Här kommer dagens bilder.
 
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0