2012-12-29 @ 20:59:18

Heeelt olika hästar

Idag bytte vi hästar igen. Det är riktigt roligt och nyttigt också tror jag. Det är kul att få testa på något annat än det man är van vid och så ser ju den andra personen hästen på ett annat sätt så man får nya ideer och tankar.
Den här gången red vi en sväng på vägen och det gick bra. Det är verkligen två helt olika hästar vi har, på många sätt är de nästan varandras motsatser. Sen finns det ju tillfällen när de fungerar lika men det är väldigt olika ändå. Sen är det ju kul att se sin egen häst lite bättre om man inte säger så, när man sitter på ryggen så får man ju mest föreställa sig hur det ser ut. När man rider bredvid så kan man ju verkligen se, om man kan slita sig från hästen man sitter på såklart...
Atli var lite svårare att rida när man var ute på vägen. Han var mycket mer framåt och det blev fler grejer att hålla koll på. Vi fick till några bra sträckor tölt i alla fall men Jossan får det att se mycket enklare ut än vad det är. Det var lite svårare att få koll på huvudet nu och så ville han gärna springa på lite för mycket. Men det var kul att rida en häst som man får bromsa i tölten. Stelpa behöver jag sällan bromsa nu för tiden.
Sen märkte jag att Atli har ganska så mycket större steg än Stelpa. Min overall brukar sitta bra men nu gled byxbenen upp jätte mycket.
 
Jossan får skriva ett eget inlägg om hon vill men jag tyckte det såg ut som om det gick bra för dom också. Det tar ju ett tag att hitta knapparna på Stelpa. Tro mig jag vet... jag rider henne fem dagar i veckan och det tog nästan ett halv år att verkligen lära sig henne. Så jag tycker det går bra för Jossan som faktiskt börjar hitta de flesta knapparna.
Haha, båda kunde visst inte se bra ut samtidigt :P
 
Kram

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0