2012-12-05 @ 21:07:00

Ingen ridning idag kan jag säga!!

Usch! Vädret idag var inte roligt! :( Värdens snökaos och när jag skulle gå till bussen så kändes det som om jag lika gärna kunde varit på toppen av maoounteverest! Det blåste och blåser som bara den och snöat har det gjort hela dan också! Riktigt snöstorm med andra ord!!
De i Norrland skulle väl bara skratta åt våran panik men det brukar verkligen inte vara så här i Uppsala! Vilket märktes på alla vägar eftersom ödet var fullt med snö på dom... Snöröjningen var liiiite efter kan jag ju säga! Vilket ledde till att alla Bussar blev inställa men det på verkade inte mig eftersom jag ändå åker bil. Men riktigt surt för dom som måste åka buss!!
 
Men det blev ingen ridning idag iallafall. Alldeles för snöigt och blåsigt! Det har kommit över 40 cm bara idag och då överdriver jag inte! Det är ca 60 cm snö ute nu! Pudersnö dessutom :D tummen upp för det!
 
Prövade sadelgjorden igår oOch den funkade inte hjälte bra pga att jag inte sände den tillräckligt hårt.. Hur mycket hårdare ska man spänna den?! Den är ju 5cm kortare än min gamla men jag kunde ändå ha den på samma hål som den gamla och då var den ändå lös... :( jag vill ju inte spänna för hårt!ndock har ju Atli tydligt fått mer magmuskler nu också så han har faktiskt en ganska smäcker mage nu undan att vara på gränsen till för smal! :D
 
nja. Om det inte är hemskt väder imorgon ska jag nog testa rida då och spänna den lite till. Dock tror jag att hans vikt nedgång har gjort så att sadeln efentuellt är lite för vid. Blir en ny utverdering iallafall!
 
Snygga killen för ca två veckor sedan :) kan säga på engång att det har hänt mycket med hans kropp bara sen dess!! Jag vet inte vad som händer med min häst på vintern?! Det är ju som oJohan går på steroider!!
 
Ps. Jag typ tvingade Julia att hoppa stallet idag! Haha men det var knappt så vi kom hem och då hade det inte snöat hälften av det som kommit hittills... Så det var bra att du stanna i stan Julia! ;)
 
Jossan

Kommentarer:
Postat av: rebecca

Jag spänner tills det tar stopp liksom, du behöver inte vara orolig för att spänna för mycket eftersom trycket fördelar sig jämnt under hästens mage! :)

kram!

2012-12-05 @ 21:18:30
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra

Sv:
Haha ja vi har en del hästar med man (dock är inte fuxen med vit man våran)

Har typ inga bilder men det ska jag försöka fixa nu när jag ska sätta igång honom efter vilan, har en liten film sen första "känna på"tävling i höst så ska försöka fixa den så man får se skillnaden sen när han utvecklas senare längre fram:)

Ne han är inte så gammal men kallar han för det för han är bland de äldre av våra hästar hah:)

2012-12-05 @ 21:45:52
URL: http://www.alexandrawesters.blogg.se
Postat av: rebecca

och vad fin han är!! ser stolt ut ;)

2012-12-05 @ 22:48:20
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

sv; Haha, ja, det kan ju vara bra att växla - balansera - mellan de olika typerna så man inte tappar någon av dem ;)

2012-12-05 @ 23:15:51
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Linda

Och jag är tvärtom jag, tycker inte man ska spänna allt vad det går för kung och fosterland men man ska heller inte vara rädd att spänna. Se till att de är lika mycket hål på varje sida av jorden. Sedan kan jag tycka att man alltid får spänna mer under turen då de drar in magen allteftersom.

Men att bara rida med den franska jorden utan antiglidpad tycker jag inte riiiktigt funkar, jag har alltid antiglidpadden också, den och jorden sammarbetar nog ganska bra ilag :)

2012-12-06 @ 18:58:43
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Linda

Alltså jag är tvärtom än vad Rebecka tyckte :)

2012-12-06 @ 18:59:16
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0