2012-12-21 @ 23:57:22

Något i luften idag...?

Idag när jag kom till stallet och skulle hämta Stelpa så märkte jag att hästarna var på bus-humör och som tur var så hade jag kameran med mig. Och oj vad busiga de var. Jag smackade lite och så började de springa, allihopa. De såg så glada ut. Haha, ja jag vet inte varför men ordentligt glada var de i alla fall. De lekte och sprang och busade. Det var ett tag sen jag såg dom göra det och jag kunde inte sluta le. En del bra bilder blev det ockå ;)
 
Sen tog jag in Stelpa för att rida en sväng. Vet inte om det var något i luften, det kanske är julsämning trots allt men glad blev man. Kändes som om både jag och Stelpa var på riktigt bra humör och ridpasset gick också bra. Red på vägen och trände och allt fungerade. Vi fick jobba lite båda två men i slutet så fungerade allt så jag är riktigt nöjd. Fick till en riktigt bra tölt idag, bästa på länge. Höger galopp blev det också och trav i form, helt otroligt.
Och nu har vi ett litet tag stretschat Stelpas bakben och bakdel lite extra eftersom Jossan kom på att det kanske egentligen är där hon är stelast och inte bogarna. Det börjar ge reslutat nu. Förut var hon kinkig och ville dra bort bakbenen när jag skulle stretscha dom, nu är det mycket mindre sånt och hon är mycket vigare. Känns riktigt bra det här :)
 
Nu blir det lite bilder då!
Haha ja, de kommer i alla fall hålla igång sig själva över julen :P
 
Kram

Kommentarer:
Postat av: Alexandra

Härliga Bilder!
sv till Jossan: Haha jag det var väldigt lika! atli har tölten som svagaste grt just nu så det är det vi ska träna mest för, dom andra kan jag få 6.0 --> hemma å träning men när man är på tävling/ny plats så blir han stel och allt försvinner.. Så det är bara att försöka stärka upp det :D
Vilken klubb tillhör du och julia?

2012-12-22 @ 09:08:21
URL: http://www.alexandrawesters.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Ingen slump där, jag har typ allt i lila :) Har du också det?

2012-12-22 @ 13:20:04
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0