2012-12-13 @ 20:17:15

Utverdering av ELT- gjorden

Självklart måste jag ju göra en utverdering av ELT-gjorden! Tack för att du påminde mig Alexandra! ;)
 
Så vad tycker jag om den då?
Jo, men jag tycker faktiskt att den är underbar! Helt perfekt och den har verkligen fyllt mina förväntningar på den!
De senaste tre gångerna när jag spännt den så mycket som jag borde och vikt padden dubbel i framkant så sadeln inte blev för stor så har sadeln suttit nästan där jag lagt den varenda gång! 
Dock tror jag precis som Linda att man nästan måste ha en anti-slip padd under för att det ska bli bästa möjliga resultat.
Väldigt, väldigt viktigt att man tar en storlek mindre också precis som alla föreslår för gjorden är verkligen extremt elastisk! Jag har en storlek mindre nu och då kan jag ändå spänna den på samma hål som min förra sadelgjord som var 5 cm längre! Jag kan faktiskt spänna ett hål extra om den ska sitta perfekt hela ridturen. 
Man får vara noga med att inte spänna den för löst heller för då funkar den inte alls... Jag lovar ;)
 
Atli var ju även lite irriterad av den gamla gjorden också. Han, bara helt plötsligt, blev riktigt sur när man skulle spänna sadelgjorden. Han sprakade med ena bakbenet och letade efter någon som inte var jag att bita i. Men det fanns det heller inte ett tecken kvar av när jag använde den här gjorden. Han la öronen lite bakåt men jag tror att det satt mer i huvet än vad det känndes för sen har han inte gjort om det :)
 
Jag har heller inte märkt av att tyget "knöglar" sig eller blir "utdraget". Fast jag har både den nyare med svart tyg som ska vara mer slitstarkt och jag har ju inte haft den så länge men i alla fall så har inte det hänt med min :)
 
Jag vet att det är ett riktgit saftigt pris men jag kan nog säga att jag tycker att det är värt det! Sadeln sitter vilket är guld värt! Och jag har sett den sitta på hästar som är betydligt tjockare än atli också men sadeln har ändå varit stilla. 
 
Kan tippsa om sidan Sadlar.se som säljer den "nya" (med svart tyg) ELT- gjorden för samma pris som den gammla (med grått tyg). Alltså tjänar du 300 kr på den!
 
Tummen upp för den!
 
(är det någon som vet hur endå/ändå stavas?)

Kommentarer:
Postat av: rebecca

det stavad ändå :D

sv:
hihi ja :D

åhh låter som en perfekt instruktör för mig haha! Vart håller han till?

2012-12-13 @ 20:30:42
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se
Postat av: rebecca

sv:
hm ojj, lät inte bra :/ alldeles för långt..Men kanske kan åka på någon kurs någon gång!!

------------
och jag menade stavaS haha :D

2012-12-13 @ 20:55:02
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se
Postat av: rebecca

Har du testat kört fyrhjuling med häst? In och fråga om du har någon fråga inom det så svarar jag så gott jag kan :D Mycket bra träningstips!

2012-12-13 @ 21:42:53
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

Sv: Vilket klockrent uttryck, det ska jag ta till mig. Tack för det tipset! :)

2012-12-13 @ 23:14:13
URL: http://tennisryttarna.blogg.se
Postat av: Alexandra

Åh vad sugen jag blir på att skaffa en sån gjord nu da hah:) kanske ett inköp lite längre fram ;) !

2012-12-13 @ 23:29:36
URL: http://www.alexandrawesters.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Tack så mycket :)

2012-12-15 @ 08:23:08
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0