2012-02-20 @ 21:36:16

Bilder från igår! (Förlåt för den långa texten!)

Hej!
Ja efter igår va både jag och Julia så trötta så ingen utav oss orkade blogga så ni får en utvärdering nu ist.

Det hela började med att vi kom dit 1h för tidigt pga. att vi hade räknat med att det kanske skulle ta en timma att lasta båda hästarna eftersom dom varit lite krångiga med det på sista tiden. Men självklart gick dom på väldigt fort då bra därför att vi hade tid.. Men men det var bra iaf. Sen så fick vi då sitta där borta i 1 timma och hästarna fick äta sitt morgon hö i transporten. När det äntligen blev dags för att checka in så var det nära att jag inte fick vara med pga att Atli inte är rätt vaccinerad! Va fan?! Vi som har varit på Ulltuna och besiktiat honom och vaccinerat honom och då vet jag att vetrinären kollade så att allt skulle vara rätt i papprerna och så men nej.. På ett ställe var det 1,5 års tid mellan vaccinantionerna! Åh! Va irriterande det var... Jag hade ju inte tänkt på att kolla om det var rätt eftersom vetrinären hade kollat och sagt att det såg fint ut. Men men alla är vi mänskliga. Så nu måste jag iaf vaccinera om honom så att det blir rätt och så att jag kan tävla.
Ja, iaf så fick jag vara med och tävla eftersom han inte är sjuk och inte under den tid jag har haft honom visat att han är sjuk på något vis.

Jag skulle tävla i unghäst klassen och visa först kort till mellan tempo trav sedan mellan till ökad trav nästa gång och... ja... det gick så där.. Haha! Jag och Atli skulle starta sist (det gick på rullande band på en rakbana) och han hade travat så fint så på uppvärmningen men när han såg de andra hästarna dra iväg så blev han jätte taggad och hoppade på stället. När han äntligen fick springa efter så blev det galopp sen tölt, sen galopp igen och sen tölt igen. Och till baka igen i galopp men efter hälften blev det trav och travade vi nästan hela den sträckan ut. Sen skulle vi visa ökad trav men det blev galopp hela sträckan ut och på till baka vägen blev det faktist trav ibörjan sen slog han över i galopp. Åh, va han tyckte att det var roligt att visa upp sig och matte bara satt och garva på ryggen! Haha! Det var bra att han tyckte att det var roligt iaf! Sen gick han i form i alla gångarter också så det var duktigt av honom! Men det blev ingen finalplats eftersom jag knappt visat trav alls! Haha!

För Julia gick det mycket bättre! Hon kom till final i sin klass och blev trea! Så det blev en fin, gul rosett för henne! :D Stelpa töltade på bra! Lite pass takt då och då men jag tyckte att hon töltade mycket fint ändå så det var en väl förtjänt 3:e plats! Sen blev Stelpa väldigt trött på slutet! Hon har typ alldrig töltat så mycket och så länge förut! Haha! Så det var en nöjd Julia som klev av banan med en rosett i handen!

Bilder:

(Blev liiite över redigerad) Innan tävlingen


Lite halvdan tölt


Trav!

Galopp!

Lite mer trav!



Halft galopp halft trav tror ja :P

Lite till galopp


Glad matte iaf!

Och här har vi min kalss vinnare! Therese Flodin och Kvistur från Karlsro! Grattis! Det var ni värda!

En glad Julia!



Kolla hennes man! Den är ju underbar!








Nu började Stelpa bli lite trött...



Atli var liite uttråkad..

Matte inte glad..






Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Tessan

Han är såå vacker, Atli!! Huvudsaken han tyckte det var roligt, han kommer bli superfin!



Bilden på kvistur var superfin med, men vad gör vi med huvet?

Ser ut som ja försöker bryta nacken på han, stackarn haha!!

Fick du fler bilder?:):)

2012-02-20 @ 22:57:57
URL: http://thereseflodin.blogg.se/
Postat av: svea-karin

vilken fin häst du har! :)

2012-02-23 @ 02:19:14
URL: http://karinmattson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0