2012-02-15 @ 08:35:15

Det snöade lite...

Hej!
Ja idag efter endel om och men så kom vi i alla fall till stallet. Jossan tänkte börja jobba lite på ridabanan och sen skulle vi rida en bit på vägen. Själv tänkte jag rida ganska kravlöst så jag lämnade spöt i stallet (skulle ju inte hålla på och flytta och sånt där...).
När vi kommer ut så snöar det hur mycket som helst... nej inte hur mycket som helst men ganska mycket i alla fall.
Men vi hade ju bestämt att rida så vi börjar värma upp med volter båda två. Sen ut på vägen och min häst är i alla fall inte slö längre. Det gick så bra att springa och så fort det kom en annan väg att svänga in på så skulle vi göra det. Kan 2 dl extra havre vara det som fattades...?
Vi ökade gångarterna lite och det gick bra. Stelpa var ren i alla gångarter och tog galoppfattningarna helt utan problem. Atli töltade på lika fint som för förra gången (när han gick så bra), så Jossan var nöjd. Sen på hemvägen så tänkt vi springa av hästarna upp för en backe och sen sakta av... Hästarna drog i galopp och jag tappa stigbylgarna och man fick all snö i ögonen. Det man hann se var SNÖ sen fick man en snöflinga i ögat och var tvungen att blinka. Ändå ville man ju titta upp i fall det kom en bil. Vi fick stop på dom vid sista backen så vi travade en liten bit och sen skrittade vi av... Vi kom tillbaka som snögubbar med helt vita hästar...

Såhär ser vi ut i mörkret!


Atlis normalt ganska svarta rumpa som jag ritade en smiley på! =)


Och Jossans stackars sadel som hon ojade sig över....


Kan ni gissa hur många hästar som står där?


Bläsa blev en Paint Horse!


Och min hjälm efter vi varit ute.. Haha! Kan ni också se att det ser ut som smileyn håller i en kamera? Eller är det bra jossan och jag?
Sen gick jag ut med bara strumpbyxor på benen två gånger och blev blöt...
Självnotis: DET BLIR KALLT!!!
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0