2012-02-08 @ 20:11:33

Hoppning och bildspel

Hej!
Ja, idag i skolan så visade bästaste Antonia mig var man kunde gör bildspel, hon hade bara inte fått det att fungera på hennes blogg än. Men efter att ha slagit våra kloka huvuden ihop så kom vi på hur man gjorde, och det visade sig att det faktiskt var otroligt enkelt... när man väl förstod hur man fick det att bläddra osv. Så nu kommer det i alla fall bli bildspel till alla hästarna på deras sida så att man kan se lite fler bilder på dom.
Sen till dagens ridning. Ja det gick ju inte så bra igår och Stelpa verkade trött så jag bestämde mig för att köra lite markarbete istället för att rida. Eftersom Jossan var hos Peter så åkte jag och pappa ut till stallet och körde lite markarbete och longering med Stelpa. Hon var jätte duktig, och skötte sig jätte bra i när vi körde ledarskapsövningar. Pappa fick också prova men Stelpa var inte lika uppmärksam på honom, men de gjorde sitt bäst båda två så det fungerade bättre och bättre. Sen longerade jag lite på banan och hon var jätte duktig, efter lite uppvärmning kunde hon trava nästan ett helt varv!!! Stora framsteg för Stelpa som inte brukar kunna trava där alls. Sen la jag ut en liten bom och då travade hon ännu bättre, fast i skritten så sparkade hon mest på den. Sen la jag upp bommen på två hinkar och skulle se om hon hoppade. Och det tyckte hon var jätte konstigt men efter några gånger i skritt så gick det riktigt fint det med. Så jag är jätte nöjd :D
Och ja, på tal om bildspel och hoppning. Ett lite roligt bildspel på mig och Lara när vi hoppar.
Haha, hoppas det fungerar:P
Om någon har frågor om bildspelet så är det bara att fråga så ska jag försöka svara så fort jag kan ;)
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0