2012-02-15 @ 23:00:42

O idag

Hallå igen!

Ja idag så var jag nära på att bryta mitt löfte som jag lovade mig själv igår. Igår så red vi ju mer ordentligt och tränade väldigt mycket. Och innan vi red ut så sa jag till Julia att jag skulle sluta med att rida två hårda tölt träningspass efter varandra. För Linda kom på och jag håller med om att Atli antagligen får endel träningsverk efter tölt träningrna efterom han inte alls går lika bra andra dagen jag tränad tölt som första. (Lite nytt för mig, det här med träningsverk på hästar, min gamla häst fick typ aldrig det, men han hade mer muskler också..) Så jag lovade iaf mig själv att varva tölt träning med annan träning MEN jag var nära på att bryta det det första jag gjorde idag... Jag hoppade upp och hade bestämt mig för att träna tölt.. Men när jag värmt klart kom jag på att det tränade jag ju igår! Så då blev det galopp träning istället. Det gick hyfsat för mig men jätte bra för Julia. Atli ville bara dra iväg så fort jag fattade galopp och när jag inte ville det blev det drag kamp... Inte bra men jag vet inte vad jag ska göra!? Han bara rycker ner huvet och ökar och drar mig ur sadeln och sen blir det dragkampen.. Det slutar självklart med att jag vinner men ändå det är inte kul att dra i honom så som jag måste göra för att han ska ge sig... Men men jag har ju rejsat ganska mycket på sista tiden så får väl bara lära honom att han får bara öka när jag ber om det. Sen hade han svårt att ta höger galoppen idag.
Men för Julia gick det bra! Stelpa var pigg och sammarbetsvillig och fattade rätt galopp hela tiden! Så duktiga så! Stelpa var nog även ganska ren i gångarterna idag också. Så Julia var glad! :)


Bild: Min gamla häst, Kraflar när han var som finast i kroppen och i ridningen! Inte bästa bilden dock..

Sem vill jag vara ursäkta för ett rörigt inlägg men är väääldigt trött....

Kam! Jossan 

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0