2012-02-23 @ 10:29:15

Stelpa frá Bakkakoti

Hej!
Ja för ett tag sen, ganska länge sen, så gjorde Jossan ett inlägg där hon hade släktforskat om Atli. Så jag tänkte göra lite samma sak med Stelpa nu. Faktiskt så har jag redan släktforskat lite om henne men bara inte orkat samla ihop det, men nu gör jag det.
Det är ju ganska roligt, men jag kan ju säga att det var inte det lättaste att hitta någon information, förutom om alla halvsyskon, kusiner och syskon... Hittade typ ingenting alls på mammans sida så jag börjar med pappan.
Far: Snær frá Bakkakoti


Farfar: Orri frá Púfu


Farmor: Sæla frá Gerdum

Man ser ju att Stelpas färg kommer från farmors sida i alla fall...

Farfars far: Otur frá Saudárkróki


Farfars mor: Dama frá Púfu
(ingen bild)
Farmors far: Ófeigur frá Flugmýri


Farmors mor: Fífa frá Kópavogi
(ingen bild)
När man kommer till generation 4 så blir det väldigt snurrigt och svårt att hitta annat än avkommor men jag tar med det lilla jag hittade:

Farfars farfar: Hervar frá Saudárkróki


Farfars farmor: Hrafnakatla frá Saudárkróki


Farmors morfar: Hördur frá Kolkuósi

Som ni ser så är Stelpas farmors morfar även Atlis farmors morfar, vilket antagligen gör dom till släkt på långt håll...

Sen var det väldigt svårt att hitta bilder på hästarna från mammans sida, men om jag inte mins fel så tror att mamman var silversvart. Sen om man kollar på bilder på avkommor efter hennes morfars far så skulle jag gissa på att var han skimmel.
Stelpas mamma är i alla fall: Vinda frá Ártúnum

Och skam den som ger sig.
Morfars far: Feykir frà Hafsteinsstödum


Allt detta och flera andra hästar gav i alla fall resultatet:
Stelpa frá Bakkakoti



Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Anonym

SV: Ja visst gör man :D

2012-02-23 @ 17:38:46
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0