2012-02-28 @ 19:52:08

Träning!

Hej!

Idag var det träning på schemat och som tur var så fanns det bitar utan snö så det gick bra att rida. På den lilla biten där det inte var is så var det faktiskt perfekt undrelag, precis lagom hårt. Stelpa fick gå med boots idag, och hon var duktig men det märks att hon inte orkar lika länge med dem på.

Vi började i alla fall på banan med volter, halter och flytta. Stelpa var lite kinkig när man skulle flytta åt vänster, speciellt med baken som då hamna efter, när man sedan försöker flytta med den så sparkar hon bara med bakbenet. Jag började fundera på om hon hade ont eftersom hon gjorde så varje gång. Jag travade och skrittade på volt medan Jossan kollade men hon såg inget konstigt. Sen provade vi flytta igen och då gick det bättre, var hon bara stoig??

Sen gick vi ut på vägen och både jag och Jossan red alla gångarter och det gick bra. Stelpa var lagom pigg och nästan helt taktren. Jätte skönt att känna det, sen gick hon i form i alla gångarter. Till och med trav och galopp! Det var jätte kul, men jag ska skippa bootsen imorron. Atli var ganska duktig men han har tappat formen lite. Men han höll bra tempo. Men sånt där är en balansgång så det är väl bara att jobba på så att det blir lagom mycket av varje.

Här kommer en del till av bilderna som vi käppte i helgen, dom kommer lite huller om buller...

Atli gillar att bli fotad...

Gärna när bild ;)

Godis??

Mys!



Kram Julia och Jossan

Kommentarer:
Postat av: malin

hej! såg på emilys blogg att du möjligtvis hade provridit min fylkir? han stod hos jenny göransson. Stämmer de, i så fall får du gärna höra av dig!

2012-02-28 @ 20:28:22
URL: http://malinsjolander.com
Postat av: Emma Gustafsson

Svar till Jossan: En graman är en hjälptygel :) den fästs i sadelgjorden, mellan frambenen och sen löper den ignom bettringarna och sen till handen. Så man rider med dubbla tyglar :) som ett kandar fast utan två bett i munnen ;) http://www.hooks.se/product.aspx?productid=310219&deptid=96&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

2012-03-01 @ 10:18:10
URL: http://freyfaxi.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv Jossan: Nemen, vad glad jag blir, vad gullig du är. Ja jag är en människa full med humor och med ett leende på läpparna så jag antar att jag vöerför min personlighet till bloggen :)



Atli är så fin, hua!

2012-03-01 @ 16:23:44
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv Jossan: Haha ja jag förstår precis vad du menar, föräldrarna brukar inte ha den kompetensen. Hah dock har jag börjat lära min sambo iaf, efter mycket gap hahaha.



Vad härligt, glada människor trivs jag bäst ihop med :D

2012-03-01 @ 21:28:17
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0