2012-02-11 @ 11:46:17

Träningsverk?!

Hej på er!
Ja igår red jag Atli och körde kondition med intervall träning mellan trav och galopp och tempoväxlingar i galopp. Det gick jätte bra och han är så duktig så! Och det börjar märkas mer och mer att tölten börjar blir en gångart för honom för, därför att när han blev för taggad i traven så slog han över till tölt och töltade på även fast jag stod upp i stigbyglarna och hade långa tyglar på honom! Haha lite kul var det!
Sen så bestämde jag även mig för att det skulle jobbas i galoppen! För Atli var det inte så jobbigt att gå i form men det var destå jobbigare för mig att sitta i sadeln och driva! Av någon anledning så har jag mäst "ridit lätt" i galoppen och inte riktigt tränat honom i form där. Och han har så stor galopp så man måste verkligen arbeta för att sitta ner. Och det, mina vänner, ska berätta för er att idag så känner jag hur jobbigt det egentligen var! Jag har träningsverk i både mage, rumpa och rygg! Och jag som inte haft tränings verk i typ ett år snart! Jag rider aldeles för mycket och ofta för att få det nu för tiden. Men jag måste ändå säga att jag tycker att det är en rätt skön känsla ändå!

Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Linda

Vad härligt att han börjar fatta mer tycke för tölten, jag minns den känslan så väl när Fifa började få mer smak på den gångarten, det var lycka hos hästen vill jag lova!



Sv: Haha vad gör han när bara matte får gosa då? Blir han sur på de andra hästarna?

2012-02-11 @ 21:19:54
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0