2012-01-28 @ 20:31:11

Allt som allt...

... en lyckad dag :)

Ja idag skulle jag ju iväg med Stelpa och rida i ridhus med lite folk till Lag SM. Det var lite jobbigt att gå upp men sen så rullade allt på. Vi hämtade transporten, kom till stallet, Stelpa fick frukos vi lastade in alla grejer och Stelpa och åkte. Vi blev klara i stallet en kvart tidigare än jag tänkt (varför fungerar alltid mina planeringar så?) och jag tänkte att det jämnar nog ut sig med tanke på väglag och sånt.
Men våra GPS hittade en mycket snabbare väg än den jag tänkt så vi kom en halvtimme tidigare än jag tänkt... Men det gjorde inte så mycket... man kunde ta det lite lungt bara.
Sen började vi värma upp och jag gjorde övningarna Peter visat och de fungerade bra, Stelpa kan helt plötsligt tölta utan att jag behöver hålla upp henne. Sen red vi alla samtidigt lite mer organiserat i samma gångart och jag tyckte Stelpa skötte sig fin fint. Gick ren nästan hela tiden, höll bra tempo, hade stadig form. Sen var hon ganska trött efteråt så hon tyckte nog det var skönt att få komma hem och rulla sig.
Nu kommer det bli var 14:de dag som jag ska åka och träna med laget och så vet jag inte riktigt när vi ska till Peter igen men jag hoppas att vi kan sprida ut grejerna lite annars kommer Stelpa tröttna på att åka transport.
Sen har jag funderat på om jag ska vara med på Berserkurs vinter tävling, Jossan ska va med på den och det är en bra prova på tävling. Men jag vet inte riktigt, jag vill ju tävla med Stelpa men det har inte känts som om jag har haft lust nu bara. Vad tycker ni, ska man stanna hemma då? Eller ska jag ta chansen nu när det faktiskt är en "prova.på-tävling"?
Nu vet jag även att Stelpa inte har något emot rally ;) På vägen hem stannade vi i stan för att köpa lunch och de hade värsta rally-grejen där så mamma trodde inte vi skulle komma därifrån med transporten... det var så mycket bilar och folk... men Stelpa stod där lungt och åt och verkade inte bry sig så mycket.
Sen träffade jag Jossan i stallet (vem annars?) och vi bestämde att rida imorron, och jag förlåter dig för att du råkade ta bort mit inlägg Jossan ;)
Jaja, nu blev det mycket text så ni ska få dagens bilder ;)
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Josefine

Vad bra att du förlåter mig ;) jag tycker att du borde åka! Annars blir jag själv ju.... Men självklart måste du känna för det oxå. men det kan ju vara bra förstelpa att komma ut lite innan du ska kvala till lag sm, så hon vänjer sig vid tävlings miljön lite granna :)

2012-01-29 @ 10:02:56
URL: http://semtegensis.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sv; Kul med svar på detta, folk verkar inte vilja berätta.. haha



1. Oj, stor kille. Kollade bilder på honom, riktigt fin ju! :)

2. Hehe vilken skillnad mot min, han behöver bara en halv dl havre för att bli helknäpp..

3. Vad kul! :) Får hålla koll på er så kanske man ser er på Sm sen.

4. Vad bra, så tänker jag typ med. Tror min kille ligger vid normal då med eller ett litet steg under.

5. Får nog ringa och kolla upp det där. :)

6. Har inget svar här.. haha



Det var till stor hjälp!

Kul att kunna jämföra lite med någon. :)

2012-01-29 @ 17:23:27
URL: http://alexaka.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Ja du ser, ändå tror jag både du och jag kommit undan från elaka kommentarer, det finns dom som får riktigt fula alltså. Fast är man lite ful själv i sin text så kan man ju få reaktioner.



Fegast är att inte ge ut någon mailadress åtminstone..

2012-01-29 @ 17:34:20
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj nemen, nej den förra kommentaren var till Josefine, är ni två i bloggen nu??

2012-01-29 @ 17:35:24
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sv; Lite konstigt egentligen, förstår inte vad som är så hemligt.. Frågade ju samma saker på ett forum men alla svarade bara luddigt utan att egentligen svara på det jag ville.. xD

2012-01-29 @ 18:10:28
URL: http://alexaka.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Haha absolut, som man bäddar får man ligga :D Föresten hur gammal är du? Och pluggar du eller jobbar?

2012-01-29 @ 18:33:44
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0