2012-01-08 @ 16:46:37

Hemma igen!

Hej!

Ja nu är jag(Julia) hemma igen och det är fullfart... i Danmark var det sådär jag var mest sjuk så det va ganska tråkigt... men efter att man stigit av planet så skulle man till farmor och äta och var det hem och packa en ny väska för att sova hos Jossan så jag kunde följa med henne till Peter  (en tränare).

Hos Peter Häggberg:
Det var otroligt inspererande! Och jag känner att det här kommer bli jätte bra! Jag gillade hans tänk, som förövrigt var ganska likt Atli Gudmundssons tänk oxå efter som jag precis läst Atlis bok märkte jag det. Först fick jag rida lite och visa vad vi kunde, fast det gick inte alls bra för Atli (min häst) var sjukt okonsentrerad och tyckte det var mycket roligare att kolla på unghingsten som sprang runt i en hage bredvid. Sen prövade Peter honom och då såg han skit snygg ut... -.-' Atli alltså... ;) Men sen visade Peter lite övningar som kan vara bra att öva på. Övningarna gick mest ut på att hålla Atli i en "mindre ram" alltså ha lite kortare tyglar och kräva lite mer form av honom än vad jag gjort. Så nu ska har jag planerat att åka till Peter om två veckor igen.

Hemma igen:
När vi kom tillbaka till gården så fixade vi Atli och sen hade Jossan lektion för mig på Stelpa. Hon provade lite övningar från Atlis bok och Peters lektion. Och Stelpa gick bra så det är antagligen bra övningar då... Sen var det så kallt och alla fötter var isbitar så vi var tvungna att dricka varm choklad.

Hiss och diss:
Eftersom vi missat en hiss och diss så gör vi en nu.
Diss: När fötterna blir isbitar utan känsel.
Hiss: Varm choklad när man har kalla isbits fötter.

Sen tänker Jossan megadissa och informera om en viktig regel! (för Jossan)
Man får inte under några omstänigheter någonsin klippa mannen på en häst. Och det samma gäller svansen sålänge den inte släpar i marken och blir jobbig!

Dagens bildbomb:


Atli ofokuserad...

...trav mellantempo...

...mera trav, lite mer samlat...

...landar i trav efter ett litet sväv...

Stelpa i sin snygga skritt...

...lite sväv i traven...

...tölt utan form...

...tölt i form...

...huvudbilden...

Det va de, hoppas ni orkar läsa en del i alla fall.
Kram Julia och Jossan

Kommentarer:
Postat av: Maria

sv: Jag har också alltid kört på g-boots, men tänkte bara om det var någon skillnad för dom har ju ungefär samma utformning. :)

2012-01-08 @ 18:09:51
URL: http://isflikkan.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad intressant :D Du fick säkert med mycket nyttigt!

Gud vad fina hästarna är, men vem är stepla nu då? Var hon din också? Gud jag känner mig förvirrad..



Sv: Ja de är fina de armbanden :) Usch det var en riktig olycksfågel det, konstigt att vissa får så mycket skador och sjukdomar medans andra lyckas hålla sig ifrån det helt. Men Fifa är så jädra burdus och klantig så det förvånar mig inte..

2012-01-09 @ 08:52:03
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Julia

Stelpa är min häst (Julia) det är jag som rider på bilderna. Atli är Jossans häst. Vi är ju två som bloggar tillsammans... :)

2012-01-09 @ 23:40:16
URL: http://semtegensis.blogg.se/
Postat av: Josefine

Det är lättare om man svarar på den andras blogg, då ser dom det :)

2012-01-10 @ 12:54:59
URL: http://semtegensis.blogg.se/
Postat av: Elise

Sv: Aha ne, det har jag inte :) Var han bra? :)

2012-01-11 @ 13:13:12
URL: http://elisejosefine.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0