2012-01-02 @ 00:04:46

Rent och snyggt!

Mamma red Atli idag och jag Stelpa. Mamma har ridit Atli förut men tyckte inte att det gick nå bra så nu fick hon prova när jag var med och hjälpte henne. Det gick jätte bra och hon behövde knappt min hjälp alls. Både Julia och mamma har tyckt att Atli varit väldigt stor och svår att rida för att det är så mycket häst. Och det är mycket häst! Han är ju 148 i mankhöjd!! Men han bär sig otroligt bra själv och jag tycker inte att han är svår riden alls och han känns inte så stor att sitta på heller. Men nu fick mamma se den rätta sidan av Atli! Först var hon ganska rädd för att han e så stor men sen så var hon väldigt av slappnad och glad när hon insåg hur lätt han är att styra.

Men efter ridturen tog jag hem all Atlis läder utrustning för en rengöring. Vilket jag sen insåg var väl behövd! GUD vad allt var smutsigt! Men nu e det så rent och fint så! Och jag e nöjd! Det tar sån otrolig tid att göra det där ändå var det inte länge sen jag gjorde det. Typ tre månader sen bara! Men men nu e det snyggt iaf!

Har inte blivit så mycket bilder på sistånde men det är bara för att jag bloggar från min IPad och det går inte att lägga in bilder då.. Vilket e surt.. Men jag ber om ursäkt för det iaf!

Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Linda

Jag vill gärna se bilder ;)



Sv: Okej! Men det är ju olika också, det tar olika tid för hästarna att sätta tölten, det är ju en krävande gångart :) Sedan skall man inte gå för snabbt fram heller, hellre för segt i såna fall.

2012-01-02 @ 22:19:04
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Aaaah du fortsatte din kommentar hehe.



Vad häftigt :D Sådana känslor och upplevelser kan man leva länge på. Jag längtar tills jag och Fifa får komma igång, vi hann ju dock inte så långt, jag hann typ töltsätta henne.

2012-01-02 @ 22:20:40
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Jo men det är ju så med hästar, man får backa lite ibland men det brukar på nått vis gå fort fram ändå när de väl fattat kjingen :) Roligaste är ju när de upptäcker hur kul det är och att energin och lyckan bara gnistrar.

2012-01-03 @ 21:04:51
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Haha men pappor förstår inte sånt där ;) Ofast vill de att man skaffar en RIKTIG häst såsom en brun ardenner eller bruks nordis med mycket man och svans, som man kan köra med i skogen. Islandshäst är väl ingen häst ^^

2012-01-04 @ 17:24:48
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Emma Gustafsson

Erik Andersen heter han! Tydligen svår att få tag på "/ det blir första gången jag rider för honom nu på söndag ;) ska bli spännande att se, har hört mycket gott om honom. Tror han .r bosatt i Norge :)

2012-01-04 @ 21:35:51
URL: http://freyfaxi.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Oj vet inte hur många som frågat om Fifas skada ;) Lång historia tror jag skall göra ett inlägg om detta och lägga i menyn.



Men i maj upptäckte jag att nått var fel så jag tog henne till veterinären. Halt på alla fyra och tilltygad rygg! Behandlades under hela sommaren.

Blev friskförklarad i agusti, kände att nått var fel igen nån månad senare. Tog henne till veterinären och då var hon halt på båda bak då hon hade ont i höfterna. Nu har hon blitiv behandlad i höfter två gånger, vänster skall tydligen vara bra men det var inte höger. Nu på måndag får jag veta hur det är med höger höft.



Så hon har alltså blivit behandlad i ett halvår och därav gått i liten hage mesta dels av tiden.

2012-01-04 @ 23:17:38
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0