2012-01-28 @ 00:26:19

Resume och skulle du köpa min häst?

Okej! Hej på er!

Jag börjar med en resume ifrån lektionen med Peter och min ridtur idag.
Lektionen var behövd för att få bekräftelse på att jag har gjort rätt för det har jag varit lite orolig för. Vi gick igenom detta men volter, stanna, frammåt och flytta som vi gjorde förra gången. poängen med det var att han skulle samlaihop sig och jobba mer med inner bakben. Och det har han fixat jätte bra hemma och lika bra gjorde han det hos Peter. Sen gick vi vidare till att finslipa igångsättningen av tölt så att jag inte tappar honom in i tölten utan att vi alltid är kvar samlade. Det gick oxå bra. I slutet red Peter honom lite för att känna skillnaden och han tyckte att det radan märktes att tölten kom mer från honom än vad den gjorde förra gången. Då var det jag som "framkallade" tölten och höll igång den, nu var gjorde han det lite själv oxå!
Kul att se att det går frammåt ändå! :)

Sen så hade jag tänkt att skryta lite.. Jag hatar egentligen skryt men någon gång måste man väl få göra det eller?
Jo det var så här. När jag ridit klart fick pappa hålla i hästen medans jag sadlade och tränsade av och så och då stod pappa och pratade lite smått med peter oxå. Och rätt som det var säger pappa: "Du vet att Jossan siktar på SM va?". Hoppsan nu blir det pinsamt.. Tänkte jag och ville hälst inte höra svaret alls eftersom jag trodde att det skulle vara typ: "Hehe.. Ja.. Kanske någon gång i framtiden så...." Men i stället sa Peter: "Ja, om två år skulle nog det va möjligt. OM man är noggrann så." Gissa om jag blev glad?! Matte växte flera centmeter! Då kanske jag når mitt mål ändå! Och självklart ska ag vara så noggrann jag kan! Jag vill ju inte försumma min fina häst som jag nu har!

Så slut med skrytandet.
Idag gick det interiktigt lika bra som hos Peter men det kändes som om jag hade lite svårt att styra min kopp som jag ville idag och banan som vi har är fortfarande lite för liten för att Atli ska orka tölta runt där.. Men på vägen gick det bättre för Atli att tölta men jag hade fortfarande lite svårt att styra min kropp.. Mina höfter ville interiktigt som jag ville och jag glömde ofta bort att räta till dom.. Men men han var duktig ändå och bjöd till på en riktigt snygg trav oxå. Och fattade rätt galopp på andra försöket!
Självnotis: VAR MER NOGGRANN MED GALOPPFATTNINGARNA!!

Sen så har jag lånat denna idé från enn annan blogg. Om ni skulle se Atli ute på annons skulle han då vara en häst som ni skulle vara intresserade av och skulle vilja provrida? Varför? Varför inte?






Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Linda

Sv: Haha ja jag försöker få henne att arbeta iaf ;) Men hon börjar nog bli lite på latsidan, deet börjar bli jobbigt nu serru haha..

2012-01-29 @ 17:36:06
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0