2012-01-11 @ 20:55:19

Skrittarbete...

Hej!
Ja, idag var jag i stallet med pappa och lillasystern. Vi var ganska sena så det blev bara lite skrittarbete på ridbanan. Men det gick bra, fast Stelpa var lite stressad och hispig i början speciellt när jag skulle flytta henne, men det gick efter ett tag de också.
Jossan har tänkt låta Atli vila denhär veckan så jag kommer antagligen få va ensam i stallet... men men ibland måste man rida själv också utan andra hästar runt om...
I helgen hade jag tänkt åka till Hööks för att köpa en pad att ha under sadeln, Stelpas sadel glider ganska mycket men jag tror inte det beror på sadeln utan vinterpälsen...
Det var allt, tyvärr ingen bild...
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Linda

Jag tror också det är mycket för vinterpälsen. Nu när jag rakade Fifa satt sadeln mycket bättre, dock har hon ju en pälstuss på ryggen men gjorde fäster sig bättre runt magen nu.



Sv: Ja det är inte lätt och problemen verkar inte ta slut, det kommer bara fram nya hela tiden..

2012-01-11 @ 21:23:28
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Jo jag håller med dig, markarbete är toppen- om man kan :) Jag har lättare att känna om hästen arbetar än att se de små detaljerna vid markarbete, men det är väl en sak man lär sig snart också. Jag har aldrig varit intresserad av markarbete men är nyfiken, så det är väl dags att ge sig in på nå nytt, önskar bara tömmarna var kortare haha.



Brukar du tömköra eller arbeta från marken?

2012-01-12 @ 15:53:50
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0