2012-01-07 @ 00:25:11

Tävlingar

Jag hade tänkt att tävla lite smått det här året bara för att han ska få komma ut och vänja sig vid tävlingar. Så här är min planering:

19 februari är det Berserkurs vinter tävling och den hålls i Björklinge, Uppsala. Den är väldigt enkel och gjord för nybörjare när det gäller både hästar och människor så då hade jag tänkt starta i únghestaflokkur= unghästklass, ändast 4 och 5 åringar får starta, man visar då bara trav eller tölt.

14 april är det Eidfaxis lätta tävling i Sundbyholm,Eskilstuna då tänker jag tävla i V5.

9 juni är det Upplandsmästerskapen och det är Freyfaxi och Nattfari som arangerar. Tävlingen kommer hållas på Tunabanan i Bälinge då blir det V5 igen.

1 september blir det antingen Stormur höst öppen och lätta i Husbyöhn, Vallentuna eller så blir det Freyfaxis lagtävlingTunabanan i Bälinge. Men om man ska tävla lagtävling måste man ha ett lag.. och vi är inte tillräckligt många i vårat stall percis... Men jag har några kompisar här om kring som kanske vill ha med mig i någon utav deras lag... (a) ... Iaf, om det blir Stormur så kommer jag rida V5 den här gången oxå. ;)

13 oktober blir det Mökkur KM i Runsten, Grödinge och då blir det V5 en gång till! 

Är det för mycket för en 5 åring? Det är inga krav förstås bara komma runt banan i rätt gångart, tölten är ett undantag förstås, där kör vi så länge vi orkar! :)

Vill gärna ha era åsikter! Det är bara att skälla ut mig om ni tycker det är för mycket.

Kram! Jossan

Här kommer lite bilder jag knäppte på hästarna igår.









Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0