2012-08-17 @ 09:33:00

Det som jag trodde aldrig skulle ske har skett...

Min pappa sa att han skulle vilja rida!!
Haha! Blev ni lite skrämda av rubriken? :P Nej men jag trodde verkligen att det Aldrig skulle bli sagt!
Pappa är ungefär lika kär i min häst som jag är! Haha! På tävlingar så leder han gärna runt honom och hjälper mer än gärna till när jag ska fixa honom osv.
 
Nu när jag var till norrland i två veckor så var pappa ute och gick med honom (och ibland även stelpa) då och då på sina pauser från arbetet på huset här hemma. Och en gång när han gått ganska långt och det var väldigt varmt ute så kände han bara att: "Man skulle bra gärna vilja hoppa upp och rida hem nu alltså." (hans egna ord)
Självklart gjorde han inte det men han ska helt klart få testa! Atli är ju absolut tilräckligt stor! Och han är ju bra musklad och så, så det ska jag verkligen låta honom göra! Haha! Jag kan knapt bärga mig!!
 
 
Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Ulrica & Ari

SV: Hahaha, nej det har faktiskt inte jag heller, tycker snarare att det är tvärtom! x)
Nej, jag trodde inte jag skulle behöva göra det på en gång, jag ville ju så gärna prova det så fort jag fått hem det. Och tyckte att det borde ha hållt mer än 1½ ridpass.. :/

2012-08-17 @ 09:47:15
URL: http://unicorn.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Han är heltäckad men vägrar ha på sig eksemhuvor, även fast de sitter fast i täcket lyckas han krypa ur dom på något sätt och helst förstöra dom också, så han får ha vanliga flughuvor, men som täcker öronen. Jag smörjer honom med Leovet bio-skin oil och i år är han väldigt fin. Det mesta verkar ha satt sig i ansiktet där det dyker upp nya sår hela tiden. Och han äter St hippolyt hestamix och linfröolja som ska vara bra mot eksem, och det verkar fungera :)

2012-08-17 @ 11:03:21
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0