2012-08-04 @ 12:43:46

Nytt trix - Indianhopp

Det nya tricket som jag lärt Stelpa är faktiskt ett nytt sätt att hoppa upp ;) Jag kallar det indianhopp för det var någon som sa att indianer brukar göra så i filmer :P
 
Men i alla fall så hoppar man upp bakifrån liksom, över rumpan ;) Än så länge så tar jag det väldigt försiktigt och varnar henne ordentligt innan jag hoppar upp men Stelpa bryr sig inte alls om det står någon framför henne med lite godis :P
 
Detta lärde jag inte riktigt Stelpa. Det var mera som en impuls jag fick, typ: "jag provar om jag kan hoppa upp på henne bakifrån, det kanske går...". Och ja, det gick ju bra. Det är tur att vi har så snälla hästar Jossan och jag, som trots att de är så unga bara hänger med på allt. Kanske är just för att de är unga och inte vet bättre som dom bara hänger med men duktiga är de i alla fall ;)
 
Men i alla fall så brukar jag ha någon som står framför henne med godis, och så brukar jag klappa henne lite på rumpan så hon vet att jag är där. Sen är det bara att hoppa, har man en för stor häst så kan det nog bli jobbigt men Stelpa kommer jag precis upp på ;)
 
Kan ju inte visa någon bild och någon film har jag inte men om ni vill se så kan jag fixa ;) Någon som vill se en film på det? :P
 
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0