2012-06-16 @ 22:14:18

4H

Hej!

Ja Clara på Tvistirni (http://tvistirni.webblogg.se/) frågade vad 4H var och tänkte att det kanske var fler som undra så tänkte jag skriver ett litet inlägg om de, eftersom det kommer bli en väldigt lång kommentar också :P

4H är något jag hållt på med sen jag var 5 år och kan börja med att säga att det är fullt av sjuk härliga människor :)

I alla fall, 4H i allmänhet är en ungdomsförening/föreningar(rätta mig om jag har fel någon 4H:are) där man kan hitta på typ vad som helst. T.ex. så Gränby 4H där jag håller till är ju en bondgård så vi håller ju på med djuren(mest hästarna) och så. Men man kan ju även komma dit och bara hänga. Vi gör ju mycket mer, dels så anordnar vi ju läger, barnkalas och kurser och sen så har vi ju aktiviteter för oss själva också. Det kan vara lite allt möjligt som verkar kul, bowling, curling, lasergame... osv ;)
Sen är det ju Rix-läger också, som jag ska åka på för första gången i år. Och där träffar man människor från alla möjliga 4H gårdar från hela landet. Och så har man tävlingar i diverse saker. Någon berkrev Rix-läger som en festival fast utan musik och alkohol, istället har vi tävlingar och massa roliga människor :)

Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det för jag kan verkligen prata i all evighet om detta efter som det är så svårt att få med och sammanfatta allt vi gör :P Men man kan ju alltid googla på 4H eller Gränby 4H om man vill veta mer ;)
Och rix-lägret går det nog att anmäla sig till om man känner för det, bara och googla på Rix12 så hittar ni ;)

Hoppas du förstod och kan få svar på dina frågor, annars är det bara fråga ;)
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0