2012-06-21 @ 09:19:00

Atli låssashingsten

Som ni vet så är Atli lite hingstig och på senaste tiden gar det hått lite överstyr..

För att dra hela historien från början:
Det kom hit nya hästar, inte till våran gård men till gården bredvid oss. Det tyckte hästarna var jätte spännande och stona började brunsta och ja, Atli blev lite tokig... Det blev liksom för mycket!
Han upvaktar alltid stona när dom brunstar men han har aldrig hoppat på dom som han gjorde denna gång. Förut har han liksom bara stått där och blåst upp sig och sett riktigt snygg ut med krökt nacke och allt men inte vetat vad nästa steg var typ.
Men han kännde sig väl lite hotad av de nya valackerna som kommit så då kom den riktiga hingsten fram i honom.

Haha! Första gången mamma såg Atli hoppa upp på ett utav stona var en morgon på helgen. Hon fick nästan panik och slänger upp dörren till mitt rum (där jag sov...GOTT!) och skirker åt mig att vakna och göra något åt Atli. Min tanke var: Va f*n ska jag göra åt det..? Men jag sa att jag inte trodde att han kunde göra illa dom och om han kommer åt dom lär dom knappast vara ofrivilliga.
Så hon lämnade mig och jag hann precis somna innan hon kommer inrusandes igen och säger åt mig att nu måste vi göra något för han ger sig inte.
Jag drog en djup suck och makade mig upp ur sängen och sen gick vi till grannen och frågade om vi skulle ställa honom i en annan hage eller något men hon sa att det var lugnt. Han kunde inte göra illa dom eftersom dom kan komma undan om dom vill. Det kunde liksom inte bli någon våldtäckt som min kära mamma trodde ;)

Sen lugnade han ner sig och slutade "betäcka" stona men då var det stona som inte gav sig! Haha! Speciellt inte Blesa! Det var så kul att se henne när jag släppte ut Atli i hagen efter ett rid pass. Hon följde honom överallt och verkligen ställde upp sig för honom! Hon brunstade hit och dit och så fort han stannade så gick hon och ställde sig framför honom. Hon nosade honom i skapet och "petade" på honom. Allt för att få hans uppmärksamhet!
Jag så på Atli hur han tänkte: Men ÅÅÅÅÅÅH!! Kan du int bara låta mig VARA!!!!
Haha! Det var lite kul faktiskt :P Blesa e helt genom kär i Atli! Hon som för det mästa avskyr andra hästar.

Haha! Ja lilla gumman...

Kram! Jossan

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0