2012-06-04 @ 07:46:01

Det går frammåt!

Hej!
Ja igår så gick det bättre. Vi red ut en sväng och jag började och avslutade med halsförlängaren. Körde även en tölt fri dag för att stärka traven och galoppen. Självklart ändras det inte över en natt men det kanske hjälper traven lite i alla fall.
Hon travade ganska fint igenom hela ridpasset. Ibland gick det bättre ibland gick det sämre. Galoppfattningarna måste jag träna på. Jag har så svårt att skilja på höger och vänster och då vet jag tillslut inte vilken fattning jag tar. Själva fattningen blir rätt men jag har svårt att veta vilken det är jag tar, och så kan jag inse, efter en sträcka galopp, att det var andra galoppen jag skulle ta... Lite jobbigt är det, men vi övar på de ;) Sen är det lättar när jag har staket på ena sidan också.

Annars så blev det lite vatten träning för hästarna. Det blir fullt av stora vattenpölar på den vägen så det är ett bra träningsställe. Atli kan tycka de är lite konstiga och ska noga kontrollera att det finns en botten, sen så ska han gärna backa igenom dom också... Då går det bra :P Jag tror det gick bra för Jossan också, Atli har börjat tölta riktigt snyggt och bjuda på det också. De har även kunnat öka tempot lite mer och han är riktigt häftig när han går!

Idag så får Stelpa vila sen så drar träningen igång för fullt inför tävlingen. Och det är mycket som ska hinnas med, planera inför tävlingen, träna och sen är det folk som tar studenten och jag har skolavslutning mitt i alltihopa. Så lugnt kommer det inte att bli...
Lite ovisade bilder från senast vi tog kort.
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0