2012-06-20 @ 21:27:17

Konditions tränging!

Jajamensan! Idag fick hästarna Jobba! Vi red bro-rundan (säger er ingentint men..) och jag körde mycket trav galopp och testade bara på tölten lite. Den gick så där.. Jag har svårt för att få till den ute.
Det var hela tiden ökad trav med skut, lagom hög form och så mycket shwung jag fick till. Så travade vi en bit sen galopperade vi en bit. Då var det också ganska högt tempo galopp men det var (oftast) "visnings-galopp", alltså inte super super fort men lagom mycket tempo. Baken skulle med och formen skulle vara på plats och vi skulle lika mycket uppåt som frammåt. Det var målen på Atli.
 
På stelpa blev det lite mer tölt än trav tror jag men det är ju för att traven inte är så super stark just nu. Samma sak där. En bit trav eller tölt och en bit galopp. Jag vet inte vad dom fokuserade på men jag tror det gick bra :)
 
Det var väl arbetade hästar som kom hem från turen kan jag säga :P Atli var verkligen trött där på slutet. Dock nöjd men trött ;)
 
När vi kom in i stallet stretchade vi dom som vi nu ska ta som vana eftersom vi tycker att hästarna går bättre när vi stretchar. Vi stretchade på alla sätt vi kunde och sedan fick dom kyl-gel in masserad på bena och jag vet inte om det var en tillfällighet eller om dom faktiskt tyckte att det var skönt med gelen för båda hästarna frustade nöjt när vi masserade in den.
 
Funkar gör den också :P Haha! Det var verkligen liniment kännsla när den började verka. Det blev både kallt och varmt på en och samma gång typ! (Kände inget förutom i mellan fingrarna, där brände det bra!)
 
Sen fick båda på sig sina flughuvor och sen fick dom gå ut i hagen!
Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Kikki

Ha ha underbar bild på Atli överst!

Svar: Haha! Tack! :)
Jossan

2012-06-21 @ 17:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0