2012-06-10 @ 20:44:51

Last-träning!

Hej!
Ja idag vart det lite lastträning. Igår när Jossan hjälpte mig så satte vi på hennes repgrimma eftersom hon knappt lyssnade med vanlig grimma. Inte lättare att hålla henne med repgrimma men man har lättare att hålla koll på huvet och det är väldigt viktigt, att hon har fokusen på mig. Men eftersom Jossans grimma är lite för stor och jag antagligen kommer behöva en egen så åkte vi och köpte en. Blev ett grimskaft med kraftigt spänne också eftersom jag vet att mitt bara kommer gå sönder. Några flaskor flugspray tog mamma också för de va rabatt på dom :P

Jag tog in Stelpa på en gång och kollade igenom henne och så sen tränade jag lite ledarskap och började träna lasta. Till en början gick det bra och hon var nästan helt inne i transporten men sen kom hon på att hon inte vill och slängde sig iväg. Blev endel disskutioner innan vi kom upp på rampen igen. Men sen så gick det bra igen. Nästan inga disskutioner, bara lite betänke tid sen gick hon in. Provade flera gånger och det gick bättre och bättre. Sen longerade jag lite också och fokusen var mycket bättre då än innan lastnigen.
Ska träna lite mer på lastning och fokus tills det sitter ordentligt men nu fungerar det i alla fall någorlunda.

Funderar även på om jag ska ge Stelpa typ 5 dagars vila vecka 25, jag jobbar då och det känns lite som om Stelpa behöver de. Hon kommer få vila drygt en vecka i mitten på juli också men vi får se. Lite sommarlov ska hon nog få ;)
När de här bilderna togs så var fokusen och kommunikationen som bäst tror jag, nu ska vi bara tillbaka dit och ännu längre ;)
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0