2012-06-17 @ 22:39:19

Måste bara...

Hej!

Ja, jag måste bara skriva ett litet inlägg om dagens ridpass även om jag borde fixa tills imorron då jag ska jobba, men det gick så bra!
Ja vi började på banan och Stelpa kändes väldigt mjuk, flyttade jätte fint för skänkeln och verkade inte kunna annat än att gå i form. Tölten var mycket bättre idag, endel takt missar, men den var häftig. Man kände hur hela hästen töltade.
Ibörjan hade hon lite svårt att hitta formen i tölten och var inte riktigt still med huvet. Traven fungerade bra, som igår fast... jag kunde sitta ner i den! Sen jag kunde börja rida lätt så har jag knappt kunnat sitta i traven för det har bara blivit galopp och om jag tar i henne så blir det tölt. Men idag kunde jag sitta ner och jag fick ta i henne också, det är inte mycket men jag kan styra och bromsa.
Sen gick vi ut på vägen och körde lite och då vart det mer fart och power i tölten och huvudet var mer stilla, fortfarande lite takt missar men häftigt när hon väl gick.

Galopperade bara lite grann men det fungerade helt okej. Blev lite fel fattningar ibland men annars gick det. Höger galoppen är sjuk mycket häftigare än den vänstra, då känner man verkligen att hela hästen galopperar medans den vänstra den tar hon bara och så bara går den. Men det kan vara för att hon har lite svårt för höger och att hon bara kan ta den när hon är ordentligt på rumpan och då blir den bättre. Synd att jag inte vågar rida höger varv och ta höger galopp på tävlingarna för tror att jag skulle få mer poäng för den än den vänstra. Men, men de kommer ;)

Hade boots på henne idag, 240 gram, som jag inte använt sen jag köpte de lättare eftersom jag trott Stelpa skulle tycka de var för tunga. Men eftersom de andra håller på att gå sönder så tog jag de tyngre idag och för tungt är det då inte för hästen gick riktigt bra.
Så nöjd med henne idag, nu förtjänar hon en dags vila.
Ni har säkert sätt den här bilden ett antal gånger men hon gick i form i traven idag, bitvis men självmant :D
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0