2012-06-23 @ 22:05:05

Min utverdering av dagen!

Som Julia skrev så var på ovalbanan idag! Eftersom jag bara ridit Atli en gång dengör veckan så hade han en hel del överskottsenergi... Haha! Och sen åkte vi iväg till hans favorit ställe dessutom! 
Ja, han var taggad! 
 
Vi började med tölt och det gick bra men han var lite ofokuserad så körde trav på volt och sen galopp. Då blev detjobbigt och han svängde ut åt höger och jag hängde i vänster tygel så det gick bara rakt fram ändatills vi kom till staketet och jag gav mig och svängde snabbt åt höger samtidig som han la i handbromsen och Nästan satte sig på rumpan. Efter det gick det bra. Då var fokusen lite bättre och vi gick ut på ovalbanan. Där gick det också bra. Inte super bra men bra! Traven var lite död däremot... 
Han är lite från dag till dag med den. Ibland behöver han massor av stöd i tygeln och ibland måste han få vara lång och låg och då kan jag knappt ta i honom istället.
Aja det gick bra efter ett ta iaf. Och han gick faktiskt bättre i högervar än vänster. Det brukar vara tvärtom i traven.
 
Galoppen var WOW! Jag tycker den är skit häftig på honom! Jag fattat inte varför jag inte får högre poäng för den.. Jag vet.. Jätte skrytigt... Men jag tycker att den är jätte häftig.
 
Lastningen gick som sagt också bra så jag är nöjd över min älskling idag!
 
 
Kram! Jossan

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0