2012-06-18 @ 18:50:34

Min utverdering av igår

Atli känndes bättre idag än vad han gjorde igår men det är svårt för mig att hitta balansen mellan att rida för lite och rida för mycket.. Sen är han ju också lite si och så från dag till dag. Ibland behöver jag inte rida alls och blanda behöver jag verkligen rida honom.

Tölten var sådär. Jag har kännt häftigare tölt men det gick bra ändå.
Traven däremot! WOW! Den var verkligen wow! Det var hur länge sen som hälst som jag kunde ha honom så kort sammlad och fortfarande trava med sån fart och sväv! Jag tyckte också att han hade rumpan med sig jätte fint men jag har så svårt att avgöra det i traven..
Galoppen var inte Wow men den var bra. Jag jobbade honom ordentligt genom att hålla en riktigt kort galopp. Jag tror jag ska fortsätta träna på det för att jag tror det hjälper. Det känns som om han får jobba väldigt anorlunda då.
Men jag vill ju inte tappa den snygga ökade galoppen heller så jag ska börja träna tempo växlingar i galopp på honom hade jag tänkt :)


Typ så här känndes galoppen! Om inte men ännu mer bakben! :)

Kram! Jossan


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0