2012-06-02 @ 00:12:04

NI SKULLE SETT MIN HÄST!!??

Hallå!
ÅÅH!! Jag bara önskar att alla kunde fått se min häst idag asså! HAN VAR SÅ JÄVLA HÄFTIG! Rent ut sagt, förlåt. Men jag får typ hjärtklappning när jag tänker på det!?
Det gick inge bra för Julia på Stelpa för att Stelpa jävlades med Julia och då blev Julia arg och då blev Stelpa arg och då blev Julia ännu argare och hade den onda cirkeln börjat. Jag har precis samma "problem" med Atli. Det går inte att bli arg få då skiter dom i en fullständigt... Det är ganska så väldigt irriterande och sen ska man försöka lugna ner sig efter det också.. Nej, inte helt lätt det inte..
Men iaf så bytte vi hästar för att det var inte kul för mig att se Julia så ledsen och det var absolut inte kul för Julia, så vi bytte.
Så vi red på och Stelpa skötte sig bra för mig och Atli skötte sig riktigt bra med Julia!
Vi kom till en uppförsbacke som vi brukar galoppera i och Atli vart sjuukt (!) taggad! Julia skulle räta till stigbygeln och böjde sig ner mot den då tog Atli chansen och körde en riktgit snygg galoppfattning men hann iaf inte dra iväg innan Julia fick stopp på honom. Men han var fortfarande riktigt taggad på att springa så han hoppade typ på bakbena framåt så jag säger åt Julia och tölta och det gör hon.
Det var då det hände!! Jag vet inte men det såg verkligen ut som om Julia bara satt där! Och min HÄST! Han bara gick! Han hade baken med sig så mycket så att han satte bakhoven bredvid framhoven och det var inte mycket snabbare tempo än arbetstempo! Och fromen och utstrålningen och JÄKLAR VAD HAN GICK!!! Han var så sjuuukt snygg!!! Herre GUD! Och aktionen!? Jag svär på att knäna gick över 90 grader! Oj, oj, oj... Jag önskar att jag hade haft en kamera!
Och kom jag ifatt och red lite framför vilket gjorde att han ville fram ännu mera! Och Julia satt inte och höll honom stenhårt utan gjorde bara fina halvhalter och han lyssande så fint och det såg så häftigt ut!
Åh... DÄR, mina vänner, har jag min SM-häst!



Här är ifrån när jag red i onsdags.
Här går han också snyggt men det är inte ens hälften av vad jag såg idag!

Jag är så gald över att Julia red så jag fick se honom in action och inte bara på bild sen :)

Det är en lycklig tjej som ska gå och lägga sig nu!

God natt!

Kram! Jossan

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0