2012-06-01 @ 23:52:33

Ny plan ;)

Hej!
Ja idag gick det sådär på Stelpa igen. I början gick det bra. Tölten var inte riktigt så fin som den kan va men helt okej och hon travade ganska fint. Men efter ett tag så blev hon sur, stannade, skulle inte gå fram osv. Grejen är att jag vet inte varför hon gör så. Kan inte koppla ihop det med något speciellt, utan det är som om hon bara inte vill ibland.
Hon var inte lika extrem som igår. Vi gick ut på vägen och red lite och det gick lite bättre, sen blev hon sur igen. Jätte arg och hoppade på bakbenen när jag blev arg. Red bara en liten stund till då sen bytte jag och Jossan. Det är ingen ide att sitta kvar på hästen när det blir sådär. Men Jossan tyckte Stelpa gick fint och det var kul att rida Atli. Fick en riktigt fin tölt på honom en gång :D

Jag tror inte Stelpa har ont nånstans för jag har kollat och känt igenom hela hästen känns det som. Men kanske är det bara att hon är trotsig och märkt att när jag blir tillräckligt arg så skiter sig allt och hon slipper jobba. Vi får se, ska testa med ett av hennes gamla bett imorron eller på söndag, får se när vi hinner. Och försöka ta med mitt längsta tålamod.
Har massa bilder från i onsdags som kommer komma upp imorron ;) Men nu orkar jag nog inte sitta framför datan mer... Här får ni ett smakprov på bilderna i alla fall.
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0